sussisus

Trådstartare
Lite hypotetiskt.
Om jag skaffar hemsida och lägger upp uppgifter om ridskolans gamla hästar utan att fråga om lov först - får jag göra det?
Eller måste jag ha tillstånd från ridskolan?
Det gäller de hästar som stod på ridskolan fram till 1989-90 ungefär.

Eftersom att de inte bryr sig om dåtiden så funderar jag på att just skaffa en hemsida och där berätta om hästarna, med bilder och stamtavlor.
Typ nostalgisida.;) "Mitt 80-tal i stallet":idea:
 
Sv: Får man?

Det finns ju hemsidor om kändisar som de inte står bakom, så sålänge du har rätten till bilderna (tagit själv t.ex.) så är det ju lugnt.
 
Sv: Får man?

Tack!:)

Tänkte inte på det, att det finns sådan, men det gör ju det.
Tuta och köra alltså, så länge man inte skriver dumheter/förtal mm?
Är så sugen på att göra en nostalgisida nämligen.
 
Sv: Får man?

Tryckfriheten är grundlagskyddad så du får nog skriva vad du vill... däremot inte lägga upp bilder där andra äger upphovsrätt på dem... om inte de har gått 70 år sedan upphovsmannens död men det tror jag inte...Men du kan ju alltid fråga om lov att få ha bilderna på din sida... eller ta några själv...
 
Sv: Får man?

Tack för länken!:)

Nä, lägga ut bilder som inte är mina utan lov, det kommer jag inte att göra! Det vet jag är ajabaja;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 035
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ofta fått höra att det inte är en rättighet, att ha häst. När jag inte alltid har klarat vissa uppgifter i stallet pga min...
Svar
0
· Visningar
497
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 383
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 673
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp