Far min har varit i Ullared.......

Megs

Trådstartare
......:eek:

Pappa ringde i lördags o sa att han var på Ullared o undrade om jag behövde ngt. Till min o stallkompisens stora glädje var frågan (snarare än att "behöva ngt") "hur mycket plats har du i bilen":angel:

Eftersom min kära far knappt kan se skillnad på en åsna o en ardenner :D :p är jag lite "orolig" över vad det var han kom hem med, kvalité etc. jag bor ju inte i sverige så jag kommer inte att få detta förrens under F-bo H-S veckan när jag kommer hem.

Han köpte (efter noga förklaring etc ang storlekar) ett regntäcke, ett fleecetäcke, ridbyxor till mig (rutiga:banana: ) och en blå/grön randig (kan detta vara en Bucas tro???) grimma.

Själv har jag aldrig varit i Ullared så jag undrar bara om ni, som har varit där, kan säga om det man köper är så att säga valuta för pengarna.

Vad säger ni som kan Ullared...?

Sv: Far min har varit i Ullared.......

Jag bor ca 4mil från ullared och handlar mycket där....jag tycker VERKLIGEN man får valuta för pengarna. De kan ju ibland få in riktigt fina märkesprodukter med. Visst finns det saker som är mindre bra..men i stort är allt bra. Jag tycker att det är underbart att man kan köpa ett vintertäcke för 300:- Dels gör det inte så mycket om hästen tar sönder det i hagen (inte så kul när man köpt ett för 1500, och hästen tar sönder det första dan) Sen kan man ju också byta ut täcket varje år...jag har nu slutat att tvätta mina täcken...jag köper nytt:o
Ge-Kås tycker jag e kanon

Jag har inte varit där själv men min syster har handlat där åt mig. Et par helskoddaridbyxor för 250:- som är helsköna och har hålllt jättebra och en sadelgjord som jag precis börjat använda, kommer inte ihåg vad den kostade men billig var den och ser ut precis som vilken dyrare modell som helst.

Finns mycket bra grejor i Ullared, tror och hoppas du kommer bli riktigt nöjd med täckena.
Jag har ett regntäcke därifrån jag är jätte nöjd med ! :)

Pappa ringde i lördags o sa att han var på Ullared

Förlåt men - I Ullared, PÅ Ge-Kås.
Ullared är ett samhälle.

Man säger ju inte att man är PÅ Göteborg..

:angel:

Ja, och Ullared är inte varuhuset. ;)

jag är där ett par ggr om året o har handlat lite hästgrejer o ridkläder nu sen dom började med det. och jag är jättenöjd med allt, har mest köpt lite småsaker, typ skötselgrejer, borstar, smörjor osv, grimskaft, handskar, strumpor, ett ländtäcke, några shabrak, ridbyxor, väst, jackor. Billigt o bra! sen finns det ju så mkt andra saker oxå man kan köpa (asså inte hästgrejer).
ska nog se om det inte är dags för en tripp dit snart ;)

till hoppfantasten o fade away,

det e ju f*** vad folk ska märka ord!!!!!
har ni inget bättre att komma med kan ni lika väl skita i att skriva in

Jag har bara varit där en gång men är nöjd! Köpte ett fint vintertäcke som är tjockt o mkt vattentätt för ca. 300 kr. Är jättenöjd med det.

Var jättenöjd med en jacka tills dragkedjan gick sönder :mad: Gillade den som f*n. Men kostade ju 129, får väl köpa en ny helt enkelt ;)

Det bästa är väl om man bor nära... Då kan man åka dit ofta och förhoppningsvis vara där när de fått in märkesgrejer eller en massa nytt :)

jag är jätte nöd med allt jag köpt där :D Men det jobbiga är att de är så grymt mkt folk jämt när jag åker dit och att de inte alltid är påfyllt..så om man kommer dagen innan de fyller på så är de inte säkert man får tag i allt man vill ha. Ska dit imorgon och slösa pengar ;) längtar :banana:

*Gotlandsrusset* skrev:
jag är jätte nöd med allt jag köpt där :D Men det jobbiga är att de är så grymt mkt folk jämt när jag åker dit och att de inte alltid är påfyllt..så om man kommer dagen innan de fyller på så är de inte säkert man får tag i allt man vill ha. Ska dit imorgon och slösa pengar ;) längtar :banana:

tips ! själv ska jag åka dit med mina kompis och hennes mamma, och förra gången vi var där åkte vi kl 6 på morgonen, för då är man är precis när det öppnar inga köer, och på väg hem när alla andra kommer :D

aa, vi åker halv fem;) antar att jag har längre än dig;) ska direkt till hästsakerna :D Du har PM om du inte visste de;D

Tycker inte du hade ngt speciellt bra att komma med heller, så varför bryr du dig själv?

Då tar vi ett STORT kliv upp från dagisträsket :smirk:

Vi va oxå där på morgonen förr, men sen dom började öppna 8 istället för 9 (eller ja hur de nu va) och vi har drygt 20 mil dit så det kändes inte lönt att stiga upp sååå tidigt.
annars va de ju JÄMT köer där på morgonen!
nu brukar vi va där vid 10-11 ungefär, då brukar de som varit där sen morgonen gå ut (o vi går in!)
sen hinner man gå en runda där inne, sen ut o äta lite o in igen :) Dom stänger ju inte förrän 6 (8 några dagar) så man har ändå gott om tid på sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka