Får ni beröm på jobbet?

Får ni beröm på jobbet?
Ja.
Hur ofta sker det?
Månadsvis kanske. Sedan ber många kollegor mig om råd varje dag, vilket jag tar som ett sorts indirekt beröm då de vill veta min åsikt.

Är det viktigt för dig att få beröm på jobbet?
Ja.

Vill du ha beröm eller föredrar du annan uppskattning? Beröm tänker jag då är i stil med ”det där gjorde du bra!” medan uppskattning kanske kan visa sig på andra sätt.
Som jag skrev ovan uppskattar jag även att bli rådfrågad dagligen i olika frågor, men hör gärna mer beröm. Sedan syns uppskattningen i mitt lönekuvert och att de högre cheferna vet vem jag är.

Hur viktigt är beröm respektive uppskattning för en god arbetsmiljö?
Båda delarna gör mycket för stämningen. Jag försöker peppa och uppmuntra mina kollegor och det gör att vi har en bra stämning överlag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 440
Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 961
Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka