Får obalans med min pad till den bomlösa

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 840
R

Rene

Nu har jag ridit ett antal gånger med min knights bomlösa o equlizer pad men så gott som varje gång så hamnar sadel åt höger. Från början är allt ok men efter ett tag så har sadel dragit sig åt höger för att paden har gjort det. Vad gör man åt detta?? Sadelgjorden är spänd så den kan jag inte spänna mer. När man kollar bak så ser man att paden har flyttat sig år höger så til slut ligger det pad på ryggraden. Själva "fyllningen" har flyttat sig liksom, kan man fästa den så den inte flyttar sig?? Hjälp!!

Sv: Får obalans med min pad till den bomlösa

Har både samma pad och sadel som du men har inga problem med det.....
Ibland så glider den åt höger men ytterst lite och det beror på att min häst inte har lika mycket musklad på höger.
Det kan oxå bero på att man själv sitter snett...

Står du på en pall när du hoppar upp eller nåt liknande?

/I

Jag hade lite problem med detta i början när jag köpte min bomlösa, då att sadeln gled på ovansidan av paden. Det var enkelt ordnat via tips här på Buke :) :bow:

Skaffa antihalk som man kan lägga under mattor och lägg detta mellan sadel och pad och se om det blir bättre. Funkade för mig :idea:

Jag har märkt att det är bra att spänna sadelgjorden från båda hållen.
Jag spänner fast sadeln lite halvlöst på vänster sida, drar åt på höger, för att sen dra nåt sista hål på vänster.

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 286
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 863
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 441
Senast: Sirap
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 362
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur