Får så mkt skräp mail på min hotmail...

Sv: Får så mkt skräp mail på min hotmail...

Vet inte om det går till att blocka på nått sätt, men jag trycker på skräppost så går alla som sen kommer från samma adress direkt till skräppost! Jag får skräppost fullt med japanska tecken!

Nu har jag iaf öppnat alla oöppnade så nu har jag 0 inkomna! Hade fått ett nytt mail nyss men det hamnade direkt i skräpmail mappen, så jag antar att jag måste ha ställt in det tidigare så det kommer dit...

Men jag borde gå igenom mina mail någon dag, har just nu 1111 st mail i min inkorg, dock så är de äldsta från 03, men kommer inte i håg när jag skaffade hotmailen....

Varför öppna alla meddelanden? :crazy:
Markera och klicka på skräppost så kommer alla meddelanden från de mailadresserna hamna direkt i skräpposten direkt istället för i inkorgen.

Du får ju faktiskt nästan skylla dig själv när du öppnar dem :crazy:

*halv knapp*

Man får väl inte fler när man öppnar dom? Jag får väldigt många också, men de fortsätter att komma även om jag inte öppnar. Enda sättet som funkar någorlunda för mig är att öppna mailet, kopiera någon mening och sedan gå in på inställningar och kopiera över meningen där. På det sättet blockerar jag samtliga inkommande mail som innehåller just den meningen.

Då är det lugnt ett tag, innan man får nya mail som är skriver på ett annorlunda sätt...

Att öppna okända konstiga mail...är väl som att be om problem som virus, skräppost, massutskick och så vidare (de ser ju att någon tar emot och öppnar dem = tacksamt) så jag skulle aldrig öppna dem....

För min del verkar det ha fungerat precis tvärtom. Förr i tiden så fick jag nästan aldrig någon skräppost, och när jag fick det så markerade jag direkt. Men en dag så damp det ner en hel hög och med konstigt språk dessutom, skräppost direkt, sedan damp det ner ännu fler dagen efter, och ännu ännu fler dagen efter det.

Jag har inte öppnat en enda av de tidigare mailen, ändock så fick jag en massa. Det är först nu efter att jag börjat blockera innehållet som mailen har minskat. Men visst finns det risk för virus...

Det kan vara så att när du öppnar ett mail så noteras det någonstans (Det gör man t ex genom att inkludera en länk till en bild i mailet; när man försöker titta på bilden så registreras det på sidan där bilden finns.) och då noteras din adress som en som någon faktiskt läser (och alltså värd att skicka mer skräp till). Å andra sidan tror jag att de flesta skräppostskickare inte är så nogräknade; det kostar liksom inget extra att hiva iväg ett mail till en miljon adresser som bara kanske fungerar - så man går inte säker från skräppost bara för att man aldrig öppnar sådana mail.

Det som kan hända är att din mailadress hamnat i brevlådan hos någon som i sin tur har en dator som råkat få i sig ett program som samlar mailadresser. Jag märkte, på min jobbadress, att den plötsligt började få skräppost trots att jag använt den till väldigt få personer, och den inte finns annonserad någonstans. Det är tyvärr inte så mycket att göra annat än att filtrera på bästa sätt, eller skaffa en ny adress.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
454
Senast: Trott
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
738
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
383
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka