Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tar ju alltså max 5 min att göra pajdeg. Går ju mkt fortare än att åka runt och leta överallt.Inte en jädra pajdeg att hitta i affären nära hemmaHar kollat ÖVERALLT. Ikväll ska jag kolla hos storgrosshandlaren
![]()
Men det är kladdigt och jobbigt! Förstår precis varför man hellre köper färdig..Det tar ju alltså max 5 min att göra pajdeg. Går ju mkt fortare än att åka runt och leta överallt.![]()
Ja, det är väl to each their own antar jag.Men det är kladdigt och jobbigt! Förstår precis varför man hellre köper färdig..
Ja, om man kladdar med fingrarna.Men det är kladdigt och jobbigt! Förstår precis varför man hellre köper färdig..
Jag undviker köksmaskiner som mest bara tar platsJa, om man kladdar med fingrarna.
Äger man en matberedare är det noll kladdigt. Och går snabbt. Väldigt snabbt.
(går det ens att leva utan matberedare![]()
)
Ja, om man kladdar med fingrarna.
Äger man en matberedare är det noll kladdigt. Och går snabbt. Väldigt snabbt.
(går det ens att leva utan matberedare![]()
)
Om det är till smördeg som till en efterrätt är nog fryst det troligasteInte en jädra pajdeg att hitta i affären nära hemmaHar kollat ÖVERALLT. Ikväll ska jag kolla hos storgrosshandlaren
![]()
Kul! Är det patonki som betyder baguette? Kan förstå batong då
Ja! På finlandssvenska säger man batongKul! Är det patonki som betyder baguette? Kan förstå batong då![]()
Färdig pajdeg brukar ligga i kylen. Köper man färdig slipper man dessutom helt och hållet att ha smör i den! Man får mycket mer exotiska ingredienser.
Innehåll: Vetemjöl, vegetabiliska oljor och fetter (palm, solros), vatten, socker, etanol, havssalt, koncentrerad citronsaft, inaktiverad jäst.
Men har du inte vetemjöl och smör/margarin hemma ändåJag vill verkligen ha färdig deg för att inte behöva köpa hem lösa ingredienser för pajdeg. Mest för att jag är ett okontrollerbart freak när det kommer till att baka och om jag har ingredienser hemma blir det garanterat för mycket muffins, kakor och andra bakade godsaker. Vilket inte direkt främjar corona-figuren i någon vidare positiv riktning om man så säger![]()
Inte mjöl, har aldrig använt det i matlagning till något annat än deg.Men har du inte vetemjöl och smör/margarin hemma ändå? Det behövs ju till matlagning också?
Jag har varken vetemjöl eller annat smör än det jag har på mackan hemma. Inget som behövs när jag lagar mat..Men har du inte vetemjöl och smör/margarin hemma ändå? Det behövs ju till matlagning också?
Inte mjöl, har aldrig använt det i matlagning till något annat än deg.