Färg till stall

aleksis

Trådstartare
Vi ska måla om i vårat stall nu i sommar och sitter och funderar på vilken färg vi ska använda. Snabbtorkande och relativt luktfri ska den vara. Och finnas i vitt och grönt.

Vad har ni använt för färg när ni målat ert stall?

Sv: Färg till stall

Jag har de senaste åren använt Julas oljefärg och är mer än nöjd med resultatet. Förr hade vi "riktig" stallfärg från Lantmännen men när dom lade ner så upptäckte jag hur svårt det var att hitta någon färg som passade. Hittade färgen på Jula som var hyfsat överkomlig i pris och provade. Har även provat den på utsidan av stallet och den håller mycket bättre än motsvarande från ÖB.

Liknande trådar

Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: Seabaz
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 644
Senast: manda
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 255
Senast: hamilton1
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka