Sv: färg ?

Försökte se om du svarat på detta, men vad hette hästen? Mitt fd sto hade exakt samma färg och stod som móbrúnn, enl min avelslärare översatt till bleksvart. Hon bar inte på någon gulgen utan det var bara en ljusare svart nyans.

Fotot jag fick taget på hästen är dåligt.
Den hästen jag ser på bilden är mera röd.
Hästen på min bild är i färg som lera, på havsbotten, eller lite åt det hållet.
Tyckte inte den hade något rött. Kan nog ha misstagit mej !

söt häst :D hon måste vara gulsvart.. silver tror jag inte.. jag har en silvergulsvart skäck o hon e mycket ljusare.. nu finns det ju iofs olika nyanser men jag ser inget silver i denna hästen ;) i mina gon är hon klart gulsvart:p

Bjór, konstaterat med DNA silvergulsvart. Syntes klart silversvart som föl. Detta är den äldre varianten! :D

1185175_738192659540860_486531178_n.jpg

557352_738192692874190_864763724_n.jpg

söt häst :D hon måste vara gulsvart.. silver tror jag inte.. jag har en silvergulsvart skäck o hon e mycket ljusare.. nu finns det ju iofs olika nyanser men jag ser inget silver i denna hästen ;) i mina gon är hon klart gulsvart:p

Silvergulsvarta brukar förändras i sin färg över åren och med tiden syns silvret sämre. Gult och silver "släcker" varandra.

Silvergulsvarta brukar förändras i sin färg över åren och med tiden syns silvret sämre. Gult och silver "släcker" varandra.

intressant detta visste inte jag.. nu e min iofs bara tre år men i vinterpälsen blir hon mer o mer silver för varje år.. på sommaren är hon gul...

Jag har prata med 'färgexperten' Silverkejan om det och hon brukar ha rätt. Silver är ju dessutom lite av en specialitet hos henne. Du kan ju mejla henne om du är nyfiken, hon kan det dör bättre än vad jag gör.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska göra en tavelvägg, tänker mig typ något sånt här, fast kanske större, men att jag utgår från såhär. Jag har några ramar...
Svar
11
· Visningar
390
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: Asko
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
610
Senast: Filippa
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ha ett nyckelband med sådant brytspänne i nacken som öppnas om man fastnar eller någon rycker tag och försöker sno det...
Svar
3
· Visningar
375
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka