• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare canon_eos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 916
C

canon_eos

3419237.jpg

3419247.jpg

Vilken färg skulle ni säga att hon är?

Sv: Färg

hon är en perser utan samtavla.

Bilderna är stora hemma, men vet inte hur jag ska ladda upp dem stora

Japp, jag håller med, hon är blåmaskad. Inom perservärlden brukar man säga "blå colorpoint". Varför har hon ingen stamtavla..? Jag läste ju i den andra tråden att du var intresserad av utställning, och du kommer tyvärr aldrig kunna ställa ut henne utan stamtavla. :( Inom huskattsklassen så uppskattas inte katter som ser ut som raskatter.

/Erica

oki.
blåmaskad colorpoint.

Jag ska försöka få en XLH stamtavla till henne.
Sen ställa ut henne i novisklassen 13a.

Sen har jag perser med stamtavla, och de kan jag ställa ut.

Henne köpte jag endast för att hon var så bidårande söt.
Det spelade ingen roll att hon ej hade stamtavla.

Återigen: perser har inte öppen novisklass, så du kan aldrig få en perserstamtavla till henne. Som XLH kan du få dispens att använda henne i rasren avel, men aldrig ställa ut. Tyvärr.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
613
Senast: Filippa
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
1 051
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 134
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka