Färga fårskinn

Sv: Färga fårskinn

Mina föräldrar är fårfarmare och min morsa håller på en hel del med skinnsömnad och färgning o sånt.
Det är jättesvårt att färga ett gult skinn rosa. Man kan köpa speciella färger för ulldelen av skinnet (dom är egentligen avsedda för att färga enbart ullen på fåret men man kan färga även ett helt skinn) Skinnfärg på ull funkar sannolikt inte. Problemet för dig är att skinnet redan är gult, svårt att få till det, den gula färgen kommer att röra till resultatet.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 623
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 401
Senast: Puffindog
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 826
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka