färgat träns på tävling

Camisado

Trådstartare
Tjo! Jag har kollat i TR mm. men kan inte hitta om jag får tävla med mitt limegröna-plastträns + martingal. Vet ni hur reglerna är? jag tävlar hoppning på lokal nivå :D:D :bow:

Sv: färgat träns på tävling

plast undrar jag.. man måste ju tom ha lädergrimma i transporten.. färgen spelar däremot ingen roll, har sett folk med både röda och blåa träns.

Nä man måste inte ha lädergrimma i transporten och ja det går bra att tävla med plast träns.

jo det måste man faktiskt:). har blivit tillsagd av flera stycken.. så det måste man.

Det står att nosgrimman ska vara i läder men i övrigt har jag inte sett några restriktioner, återkommer om jag hittar något annat!

Då har de som sagt åt dig det haft fel för det stämmer inte.

Det är säkrare att ha lädergrimma i transporten eftersom den går sönder/går lättare att skära sönder om det händer något.

Däremot står det inte i TR eller i någon lag att man måste ha lädergrimma i transporten.

Jag rekommenderar alla som ska tävla att läsa TR 1 samt TR för den gren ni tävlar i. I och med att ni löser licens så förbinder ni er att kunna dessa regler, så det är bättre att ni läser själva än att få mer eller mindre osäkra svar på Buke!

Limegrönt :eek: var sjutton fick du tag i det *avis* :devil:

kan du inte slänga in en bild?? :rofl:

Det är säkrare att ha lädergrimma i transporten eftersom den går sönder/går lättare att skära sönder om det händer något.

Däremot står det inte i TR eller i någon lag att man måste ha lädergrimma i transporten.

Jag rekommenderar alla som ska tävla att läsa TR 1 samt TR för den gren ni tävlar i. I och med att ni löser licens så förbinder ni er att kunna dessa regler, så det är bättre att ni läser själva än att få mer eller mindre osäkra svar på Buke!

jag läste, men hittade inte:idea:

Limegrönt :eek: var sjutton fick du tag i det *avis* :devil:

kan du inte slänga in en bild?? :rofl:

scandinavium för två-tre år sen ;)
DSC08659.jpg

stoor bild, sorry :o

distanstränsen har massa roliga färger!

du kan fråga på distansforumet!

limegrönt, lila, rosa, ja alt du kan tänka dig nästan, och de flesta färger har flera oolika nyanser oxå :d

svårt att välja!

jag va på en kurs förra veckan.. och man måst inte ha läder grimma.. dom kan stå bundna kort eller långt.. eller inte sitta fast.. samma sak med täcken och skydd.. man måste inte ha de!! man använder de om man vill.. vissa hästar går inte att transportera med utrustning..

plast undrar jag.. man måste ju tom ha lädergrimma i transporten.. färgen spelar däremot ingen roll, har sett folk med både röda och blåa träns.

vet att flera redan sagt att man inte måste ha det, men bara undrar, hur 17 skulle funktionärerna/domaren få reda på det iallafall? man tar ju på tränset innan urlastning och jag har då aldrig vart med om att de går omkring o kollar i alla transporter.

inget illa ment, bara undrar vilka som sagt till dig??

vet att flera redan sagt att man inte måste ha det, men bara undrar, hur 17 skulle funktionärerna/domaren få reda på det iallafall? man tar ju på tränset innan urlastning och jag har då aldrig vart med om att de går omkring o kollar i alla transporter.

inget illa ment, bara undrar vilka som sagt till dig??

tränset är ju rätt så synligt så tror inte det är så svårt att se om det är plast eller läder. Ett grönt träns drar nog till sig ett par blickar oxå.

I TR står det att nosgrimman måste vara platt och i läder. Dock så tolkar jag det som det endast är på ponny det gäller.
Var ju en disskution här på buke angående Dyons repnosgrimma och då tolkade de flesta det som att på stor häst var den tillåten, men inte på ponny.

Det måste vara i TR 1 då? TS har inte ens talat om vilken gren det gäller eller har jag missat det?

du får ha vilket träns du vill på en tävling färgat eller plast bara det håller.. jag tävlar alltid i blått eller rött träns då när jag tävlade...
du får ha vilken grimma du vill i transporten men när du kommer ut på tävlings platsen måste hästen ha träns och bett och grimskaft eller tyglar..

Inte på distanstävlingar!

Jag lastar alltid av i endast grimma :D

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 188
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II