• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elina_307
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 2 448
Sv: Färger?

Lädergrejer (sadel,träns,martingal m.m.) har jag i svart och shabrak och sånt köper jag olika, men mest lila,röd,mörkgrön,och svart. Har en fux....:love:

Elina_307 skrev:
Köper ni utrustning i en färg eller blandar ni vilt?

Svart, blått och grått... Enkelt svar... Har även lite udda grejer för skojs skull. Deras utetäcken, både regn och vintertäcken är till exempel silver:crazy:

Dessutom har de båda likadan uppsättning täcken... What can I say, jag är en matchare:angel:

De är så olika, så de får vara lika nångång, en brunskäck och en brun utan några tecken.

//E

Har svart träns och svarta sadlar (martingal osv), samt även svarta lindor och benskydd. Däremot schabrak får gärna vara i nån färg, det är bara kul med en färgklick där :)

Sadlar, träns och andra lädersaker har jag nästan allt i svart. När det gäller vojlockar och schabrak blir det lite blandat. Det är väl vissa färger jag aldrig köper som rött, blått, lila. men vi har vitt, brunt, olivgrönt, svart, beige. Jag är inte något matchningsfreak utan bryr mig inte så mycket om färgerna så länge det inte skär sig.
Jag matchar inte med mina ridkläder. Vem skulle bry sig här ute i skogen? Men hel och ren vill både jag och hästen vara.

hehehe, förut skulle ALLT jag köpte vara grönt! från minsta lilla hovkrats till vojlock o täcke!:D nu e jag däremot lat o köper i alla möjliga färger..;)

jag håller mig till samma färger på det mesta. Marin, ljus-/babyblå, brunt och beige. Köper även dessa färger på min egen klädsel i den mån det finns. Allt läder i svart. Drar mig dock inte för att använda gamla schabrak och ridbyxor som inte håller den färgskalan (hade en massa i vinrött och grönt förut)...

jag måste ha schabrak och huvva i samma färger och helst samma märke... huva i en färg och schabrak med annat kantband ser väldigt dumt ut tycker ja... undantag svart el brun liten huva som smälter in på hästen (även om denna var ganska stor)
Malin Baryard
sån e ja!!!

Träns och sadel håller jag mig till svart, har dock ett brunt träns som är ruggigt snyggt på Bella! Men jag har bara svart på träningar och tävlingar, förutom vid hoppning.
Sen är jag galen i blått och grönt. Har bara det... :)

Jag kör "mix and match".
Till basicgrejerna vill jag gärna matcha så mycket som möjligt, så som sadel och träns. Där har jag allt i brunt i samma nyans.
Sele, körhuvudlag, töm, baksele etc. har jag allt i svart.
Grimma och grimskaft vill jag också gärna matcha, för tillfället är det mörkbrun kombinerat med ljus beige som gäller.
Skulle vilja ha ett mörkblått grimm-set också :love:

Till "tillbehören" väljer jag gärna diskreta naturfärger som brunt, blått, grönt, beige och svart. Det är bra för alla dessa färgerna går att kombinera med varandra.

T.ex har jag ett blått, ett grönt och ett svart schabrak, täckena går i blå och gröna nyanser med inslag av brunt eller beige.

Jag börjar alltid med basic, sedan väljer jag tillbehör efter smak för dagen.

Okej, detta låter kanske aningens fixerat.. Men det är inget jag tänker på när jag köper saker "måste ha en blå *letar ihjäl mig*" utan ser jag något som faller mig i smaken så köper jag det och då blir det allt som oftast dessa färger.

Senast ändrad av en moderator:

Vad har ni för regel vad gäller silver/mässingspännen?
Kan ni tillexempel ha ett guld/mässing pannband på ett träns med silver spännen?
Eller ett silver bett på ett träns med mässingspännen?
Ni som kör, har ni huvudlag och sele med samma färg på spännen eller tycker ni att det är okej att ha mässing på ena och silver på andra?
Kul att veta veta hur alla gör :)

*KL*

allt läder i ljusbrunt. sen allt annat blått eller grått, ibland kan någon enstaka annan färg dyka upp.

Samma här. fast då var dte ljusblåt;) nu har jag lita allt möjligt. men ska börja köpa mer grått.. tror jag.

JAg har alltid samma märke på mina bruna saker... Alla har de mässingsspännen i samma modell också!
Mkt viktigt...
Tillbehören har varit i alla färger tor jag....
Började med grönt, bytte till marin och nu beige, brunt och så...
Har även massor med schabrak och lindor i andra färger men INGET grått... Passar inte mig eller hästens utrustning tycker jag....

Syrran kör med vinrött, marin och grått så ångrar jag mig kan jag ju byta...

kan inte alla lägga in lite bilder på sin så snyggt matchande utrustning??

Just nu försöker jag matcha, har dock bara en "hel uppsättning" och det är i mörkblått (som har passar jättebra i :love: ) men eftersom jag är en sån som inte gillar att vara seriös (förutom på träningar/tälingar) så ska jag börja köpa in lite udda färger som inte matchar :p Ska dock köpa mig ett beige shabrak och beiga benlindor så att jag har 2 "uppsättningar" inför träningar :p

Matchar så mycket som möjligt. Jag köper gärna nya färger bara det passar på hästen,med utrsutningen osv :)

7b3b9ad4.jpg

bf4f62bd.jpg

Mörkblått matchande + vitt på benlindorna, kanten på shabraket o tröjan ;)

Lädersakerna brukar jag försöka matcha men det är ju inte så lätt om man har en brun och en svart sadel men bara ett svart träns :angel: Andra saker (som t.ex shabrak, benlindor m.m) brukar jag blanda. Om jag t.ex har ett svart shabrak så brukar jag ta och använda mer fägglada benlindor.

Jag kör mest brunt på utrustningen, o matchar med samma brun på mina ridstövlar.
HG5S.jpg

Dock är vissa grejer äldre o har blivit mörkare.
En del riktigt mörka:crazy: men så är det väll.

På schabrak o täcken kör jag mest vitt o marinblått.
Har mest ljusbeiga/sandfärgade ridbyxor

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 897
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har fått 100 st gamla tryckimpregnerade staketstolpar. Nu funderar jag på att olja in dem med roslagsmahogny för att de ska hålla...
Svar
7
· Visningar
301
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?