Färgfascist?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Defender
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 060
D

Defender

Jo..jag behöver ett smakråd nu..jo sedan jag börjat rida igång min lilla gråskimmel så har han börjat slå upp huvudet och ställa sig på bakbenen och fjanta sig..efter blött näsblod etc så har jag insett att en martingal skulle rädda min näsa och han märker ju inte av den såvida han inte dunkar sin nacke mot min mun/näsa :cry:
Nu till sak...en tjej i stallet har en tabbaco färgad sådan i rätt storlek..men skulle den var fin på min gråskimmel som för övrigt har all utrustning i svart?Visserligen skulle jag ha ett svart Mias Rs ludd där martingalen sitter mellen frambenen...
Hmmm...skulle det se för knasigt ut?Jag matchar allt maniskt ska ni veta...nu blir jag lite förvirrad av att det skulle egentligen matcha då jag har svart ludd juh..
Hmm..lite hjälp på traven till en färgfascist som jag;)!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Färgfascist?

Det kan faktiskt bli riktigt läcker du ! spec om du har lurv ;P men det är ju en smaksak som allt annat

----------
Smaken är som baken , du vet:P
Ha det gött
- Stella -

jo jag vet ju det..blir ja alldeles förvirrad ju..hmmm....Han får lätt skav har jag fått för mig och så lurvet blir i så fall en extra försäkring om att han inte ska få det liksom..l

Defender skrev:
Jo..jag behöver ett smakråd nu..jo sedan jag börjat rida igång min lilla gråskimmel så har han börjat slå upp huvudet och ställa sig på bakbenen och fjanta sig..efter blött näsblod etc så har jag insett att en martingal skulle rädda min näsa och han märker ju inte av den såvida han inte dunkar sin nacke mot min mun/näsa :cry:

Hästen beteer sig så här, och du oroar dig över att matcha FÄRGER :confused: !!

bettysmatte skrev:
Hästen beteer sig så här, och du oroar dig över att matcha FÄRGER :confused: !!

Ja om hästen ändå behöver en martingal så är det vettigt att köpa en som man inte skäms för att använda :angel: Jag tycker att det är snyggt med matchande färger och när man kan få tag på en läcker färg och bra kvalite så varför ska man gå och köpa första bästa men som är ful?... man kommerantagligen få använda den ett bra tag efter också...

--------------------------------
Rock On...

Jag ser inte hans betéende som något problem...
Du är inte medveten om bakgrundshistorien.
Det är mitt svar på din fråga ;)
Om jag hade haft problem med hans temporära temperament så hade jag ställt den frågan istället,nu var största problemet färgen,däravmin fråga. :smirk:
Tack för att du bryr dig om oss :bow: :angel:

Tkr du gör rätt om du skaffar den där coola martingalen ;P en liten färg klick i allt svart
Coolt värre vore de

-----
Rock on

Blir nog den martingalen,alltid retar den någon;)
Den blir billig också i och med den är bättre begagnad;)
Alla glada och nöjda,haha.

Du har inte funderat på varför han ställer sig istället? Koncentrera dig på att bota problemet istället för symptomet... :crazy:

Samma svar till dig,Domino..Om jag hade haft det problemet så hade jag skrivit en fråga om det istället.
Nu är största problemet färgen.
Du har heller ingen som helst aning om bakgrundshistorien varför han gör som han gör och du känner heller inte hästen i fråga.
Om man kan undvika att få näsan sönderbruten så gör man det inte sant?
Martingale är en bra lösning på vårt tillfälliga "problem".
Här på buke så finns det mycket duktigt hästfolk..men om man inte ber om hjälp inom en viss frågan så vill man heller inte ha den hjälpen.
Nog fan vet jag att man ska koncentrera sig på problemet och nog fan vet jag varför han ställer sig.
Det var inte det den här tråden skulle handla om.
Jag vill ha hjälp med färgval..INTE hjälp och moralkakor med varför min häst gör som han gör,eller hur man ska uttrycka det.
Jag PM:ar dig om varför han ställer sig etc så slipper du undra varför han gör det.
Om någon annan är nyfiken varför min häst gör som han gör:Pm:a mig då.
Har ni råd angående färgen..skicka svar här.
Tack på förhand!

Jag har inget alls emot hjälptyglar, och om du håller på att få näsan bruten av din häst, så tycker jag SJÄLVKLART att du ska använda all hjälp som finns. MEN ditt inlägg, och det var säkert det som Domino också reagerade på, har faktiskt inte en jätteseriös ton och du reagerade på våra undringar med att bli arg. Det känns lite onödigt!

Det hade räckt med pm:et.. :smirk:
Men då hade du ju kanske inte behövt skriva som du gjorde i första inlägget, utan bara frågat vilken färg du skulle välja eftersomdet var det som var frågan...klart man reagerar när folk skriver så... Har erfarenhet av allt för många som skiter i att ta tag i problemet utan bara behandlar symptomet.. :mad: Men det är ju bra att du vet vad du gör iaf! :smirk:

Jaja..ni har rätt..tråden låter jävligt bimbo,ursäkta uttrycket :angel:
Förstår att ni reagerade som ni gjorde,hade jag jag också gjort om jag sett liknande tråd :o
Den var klumpigt skriven... :crazy:
Sorry.
Mitt och min skrutt till hästs fjanteri-problem är så logiskt för mig men får någon som inte är insatt och känner till hela historiern är det inte så lätt att veta...det ser bara jävligt korkat ut,frågan ser egentligen helt inkompitent ut ...vet inte riktigt vad jag tänkte med(inte var det då min otroligt stooora hjärna i alla fall :p :o :angel:
Men frågan kvarstår:Svart eller tabacco? :D :rofl:

Om du är en riktig "matchare", ska du inte acceptera en tabaccofärgad martingal, när resten av utrustningen är svart ;) :devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka