Färghjälp! Blåskala eller gråskala?

SnigelEffekt

Trådstartare
Dagens I-landsproblem :angel:

Jag tänkte jag skulle satsa på att ha "en" färg till min häst istället för alla. De blir så mycket lättare att alltid vara matchad då. Men jag har svårt att bestämma mig för om jag vill att han ska ha svart-grått-vitt eller marin-blå-ljusblå. Eller ha ni något annat färgförslag. Helst ska de ju inte va föööör svårt att hitta. Vill ju inte bryta färgerna sen när jag väl bestämt mig ;)

Hästen ifråga är en Lusitano. Skimmel, blir nog om något år ganska vit. Har svart läder.

Här e lite bilder:
21096189.jpg

21484000.jpg

18667153.jpg

Sv: Färghjälp! Blåskala eller gråskala?

Blått är jättesnyggt på skimlar tycker jag, marinblått är alltid stilrent. Sen kan ja tycka att grått är väldigt snyggt, speciellt stålgrått och mörkgrått. Då kan man ju våga sig på en passpoål eller kantband på shabraket i en annan färg utan att det blir för mkt olika färger. Tex mörkgrått dressyrshabrak med en liten mörkröd och vit passpoal är skitsnyggt. SÅ jag ahr nog eungefär samma smak som du när det gäller färger. Fin häst!

blått. grått känns lite tråkigt på en gråskimmel och ännu mer på en vit häst.

Tycker att hästen skulle passa i grå/svart/vitt. Mycket lättare att matcha med andra färger också i såna fall :angel:

Han hade varit underbar i Blått! :D Eller varför inte svart med tex blåa kanter osv :)

Blått had varit jättesnyggt!!

En enda färgskala är alldels för trist, dessutom får du ju nästan alltid kantband/passpoaler i avvikande färg om du inte spec beställer.

Och, grått o marin är skitsnyggt! Dvs jag röstar på kalla grå och marina färger som matchar varandra med kantband och detajler.

Vilken häst. :love:
Jag röstar på marin/blå/ljusblå, då blir det lite livfullare färg på hästen han mer intressant ut då.
Det svart/vit/grå skulle vara stilrent klassiskt på men blir lite tråkigt i längden kanske. :)
Nvh Xoya

Tack för era åsikter! :bow:

Om jag har svart-grått-vitt så är tanken ändå att man kan lägga en färgklick genom nåt färgglatt kantband eller passpoal.

Lutar mest åt gråskalan.

:love: hästens färg :love:

jag röstar för antingen gråskala med röda detaljer (:love:) eller gråskala med mörkblå detaljer :idea:
men NÅN färgklick måste du ha med :D

Tack för era åsikter! :bow:

Om jag har svart-grått-vitt så är tanken ändå att man kan lägga en färgklick genom nåt färgglatt kantband eller passpoal.

Lutar mest åt gråskalan.

Gråskala med färgklick av vinrött på vintern och rött på sommaren hade varit mums! :love:

Jag tycker att svart är färgen man ska ha, men den där hästen ser ut att kunna ha vad som helst! Urvacker!

Jag gillar blått. Men det går ju bra att kombinera med grått så kan du inte välja, ta båda ;)

Tack för ännu fler tips!

Nu har jag bestämt mig för att ha svart och rött till honom. Tror och hoppas de blir lite läckert. :idea:

Skulle satsa på grå-skala. Det känns som om alla andra har blått, och om man har en sån fin häst, ska man synas, inte blandas in i mängden. ;)

Svart och rött blir nog kanon!

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 382
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
830
Gnägg Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna...
Svar
5
· Visningar
1 138
Hemmet Jag har ju ett helt hus att måla/tapetsera, och jag behöver ofta mogna in i sådana beslut. Så jag vill gärna ha era erfarenheter vad... 2 3
Svar
47
· Visningar
14 948
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka