Färgkombinationer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clarissasweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 17 906
Sv: Färgkombinationer

Tar tacksamt emot matchnings tips :D. Jag är 164cm och modell köttbulle. Pålle är oxå köttbulle och ungefär samma höjd :D.

Pålle
200910231252.jpg

Och enda bilden där jag är uppepå :D
hnga091027.jpg

Hmmm... kan bli intressant att se vad du har att säga om detta:

img_1621__51867135.jpg

img_0464__47770173.jpg

Ponnyn är 140 cm i mankhöjd, flugskimmel, arabkorsning. Har svart träns + martingal, gul sadel o mörkbrun svanskappa ;)

Jättesöta hästar :p
Den till vänster ser redan jättefin ut i rosa :D
jag ser inte de andra så bra, men till hästen i mitten, hade en mysig grön färg varigt jättefin, typ ljusgrön, absolut inte skrikig, hoppas att du förstår ^^
hästen till höger hade passat bra i marinblått schabrak, med rött och vitt :D
hoppas att du blev inspirerad :D

Nej fy för den lede. Inget grönt inte:eek:

Ponnyn är finare i ljusblått tycker jag. Skimmeln funkar bra i klassiskt som marin med röd kant, svart/grått osv.

Men du glömde den svarte....:D

Hej, jättefin häst :D
jag tror att jag säger: ljusbeige, ljusbrunt, brunt :)
hoppas att du fick lite hjälp iaf. ;)

Hmmm... kan bli intressant att se vad du har att säga om detta:

img_1621__51867135.jpg

img_0464__47770173.jpg

Ponnyn är 140 cm i mankhöjd, flugskimmel, arabkorsning. Har svart träns + martingal, gul sadel o mörkbrun svanskappa ;)

Hej, jag tyckte att ponnyn var jättefin i det den redan hade ;)
men en lyxig stil hade funkat, det är svårare att kombinera fär till sadeln eftersom den är gul. Jag hade tänkt säga ljusgrön (inte den skrikiga färgen) men en gul sadel och ett grönt schabrak blir inget vidare..
jag tycker att du ska köra på det som du redan har :)

Har en c-ponny valack, avblekbar skimmel , welsponny. Har svart träns, ena med guld på. Själv är jag ca 160 cm och blond :D

Skulle gärna vilja ha lite tips, kör just nu på brunt/beige då jag tröttnat på blått (:

Hej :)
jag red själv en C-ponny skimmel, welsh innan ;)
jag hittade en färg som jag Ä L S K A D E
det är typ en mjuk grön färg, kolla in på H**ks så kan du titta på ett grönt schabrak
det heter:

Allroundschabrak Showmaster® Legend
Artikelnr. 400342
249 Kr

den gröna färgen är såååå snygg på en skimmel :)

ljusgrönt är finast på de och ja hade det ett tag för nåt år sen men jag hittade inget (!!!) mer i den nyansen, men tack för tipset sk börja leta igen, för det är såå fint och jag ser inte så många ponnyryttare på banorna med ljusgrönt :D

hmm, kul att se om vi har samma smak och tyckte då, jag vet vad jag tycker passar min häst vore kul att höra annans kommentar. Han är 164cm jag likaså..

23924670.jpg
[/url][/IMG]

23924697.jpg
[/url][/IMG]

23924691.jpg
[/url][/IMG]

Tyvärr ända bilden jag har uppsutten utan att flyga över hinder..:D

Jag är ca 1.60 med korta ben och lång överkropp. Hästen är mörkfux, ca 165 cm hög, har svart sadel. Hur ska jag klä mej för att inte benen ska se så korta ut?
Hästen passar i brunt ljusblått och guld, men finns andra färger han passar i?

ChicaoPolo001.jpg

Kul tråd! Kul att höra vad mina pollar skulle passa i :) Jag är 173 cm lång ;)

Jag & min lilla häst (valack, 151cm). vinterpäls på bilden
jag-puff-curreuteritt-059_61069669.jpg

I sommarpäls, samma häst.
ridpass-prins-053_52781505.jpg

Nästa häst, halvblodsvalack 170cm:
harv-och-curretvtt-091_40061040.jpg

ignorera min sits på bilden x) vet inte vad för kul jag såg på marken...
jag-o-couronne-043_38760511.jpg

kom gärna med färgförslag :D

De flesta hästar passar i vinrött+guld eller silver. Eller är det bara för att vinrött är en av mina favoritfärger?:D
Till en fux hade jag valt något annat.

Jag är ca 1.60 med korta ben och lång överkropp. Hästen är mörkfux, ca 165 cm hög, har svart sadel. Hur ska jag klä mej för att inte benen ska se så korta ut?

ChicaoPolo001.jpg

ska skulle tänka mig grön av någon sort. Mossgrönt, lite åt det gråa/bruna håller skulle vara fint :) gillar främst jordnära färger till bruna/fuxar

*kl*

Slänger ut en bild på min herre.
I början va det marinblått och ljusblått som gälde, sen fick de över till lila och grått.

Sen nu är det biege, brunt och svart. som sagt, jag gillar jordnära färger :D

vad tycker ni? :)

ChicaoPolo001.jpg

Hej, jag tycker att du ska satsa på mörka färger till hästen. och på dina ridbyxor, sen kan du gärna ha en ljus tröja :)
dina ben "smälter in" mer om du och hästens schabrak är mörkt, och du ser inte så kort ut på den :)

hmm, kul att se om vi har samma smak och tyckte då, jag vet vad jag tycker passar min häst vore kul att höra annans kommentar. Han är 164cm jag likaså..

23924670.jpg
[/url][/IMG]

23924697.jpg
[/url][/IMG]

23924691.jpg
[/url][/IMG]

Tyvärr ända bilden jag har uppsutten utan att flyga över hinder..:D

jag tyckte att han var supersnygg i grönt :D
du har helt koll!!

Vad tror du skulle passa mig o min häst? :) Jag är ganska lång med långa ben, o min häst är ganska liten. Han e inte supersmäcker men inte så kraftig heller, ser ut som en ponny :D
Han är en svartbrun skäck (ser nästan svart ut) med vita ben över knä/has och en vit fläck på var sida halsen och en vit fläck över rumpan ;)
Sadel o träns är brunt ;)

Har tyvärr ingen bild, men vad kan passa? Jag har gärna nån färg som sticker ut lite :D

Har en Connemara på 146, jag är själv 164 med modell långa köttbulleben och är blondin (silvervitt).
Hästen är Brun, lite mörkare på vissa ställen och appelkastad och stickelhårig.
Blivande hopptävlingsponny.
Använder just nu ljusgrå/ljusblå (typ blanding) och oftast Mörkblå ridjacka med ljusblåa ridbyxor men har fler uppsättningar och köper gärna nytt :)
30010124.jpg

30010121.jpg

Där ser man på ett ungefär.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
M
Distans Hejsan. Jag har läst runt lite om det här med distans, Läst lite bakgrunsfakta, diskutions trådar och lite proppar och tycker distans...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: kabitsoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka