Färgproblem

Saybia

Trådstartare
Har sedan en tid upptäckt att jag har lite färgproblem när det gäller photoshop och datorn. Jag kan öppna en bild och redigera den i photoshop så att den ser bra ut där men när jag sparar den och tittar på den sen så är den alltid mörkare... känns hopplöst att försöka redigera bilder när inte färgerna stämmer, jag vill ju att bilden ska se ut så som den gör i PS när jag redigerat den. Någon som har ett svar på varför det blir så här? är det nån inställning man måste göra i PS eller nån annanstans? det första jag tänkte på var att jag kanske måste kalibrera skärmen men om det är skärmen som det är "fel" på så borde ju bilderna ändå visas likadant...?

Sv: Färgproblem

Det kan bero på flera saker.
Hur du sparar, dina skärminställningar och vilket färgläge (CMYK eller RGB) bland annat.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
688
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
3 008
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 712
Senast: Pratsch
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka