Färgval!!???

r_freddy

Trådstartare
Har problem att bestämma om denna färg på sadel passar min häst eller inte :confused: :(
Han ändrar liksom färg med årstiden :crazy:
Vad tror ni om denna med en brun padd eller ska jag satsa på en helbrun sadel med brun padd???
Snälla hjälp behövs :bow:

Chili´s färg på sommaren
Picture012.jpg

Och blekfisen på höst/vinter/vår
bil019.jpg

Sadeln är den Naturfärgade
St%20western%20natur%20l.jpg

Sv: Färgval!!???

Jag hade nog inte haft den färgen varken sommar eller vinter. Tycker du ska satsa på en mörkare:)

Hmm....inte den färgen. Mörkbrun sadel ska det nog vara.

Jo jag tycker nog också att en brun passar bättre.

Den är för ljus. Välj en mellanbrun (typ tabacco) eller brun sadel. Rödbrun kanskje skunne vara snyggt också!

Problemet är att denna sadel endast finns i denna färg:cry:
Det är en bomfri western helt i läder:d
Någon som vet hur pass mycket naturfärgade läderprylar mörknar :confused:
Någons om kanske har några bilder???
Tacksam för hjälp

jag hade också problem med sadlar till min häst. Han var brun och jag ville ha en brun/mörkbrum sadel. (alt svart)
han var väldigt besvärlig att hitta sadel till och efter nästan två års letande hittade jag ÄNTLIGEN en sadel som passade.
problemet var bara att denna sadeln var ljusbrun :smirk: o jag tyckte absolut inte att det passade på honom...
men jag tog mitt förnuft till fånga och köpte sadeln ändå! för vad spelar egentligen färgen för roll? huvudsaken är ju faktiskt att sadeln passar och inte att färgen är "rätt" :angel: ?

Men då är det klart du ska ha den ändå! Färgen spelar ju en mindre roll om du verkligen tror sadlen kommer bli bra:)
Så ljust läder mörknar alltid lite, men som sagt beror det på vad du smörjer med och vad det är för läder, fråga säljaren!

Köp en riktigt snygg pad med mycket färg så inte sadeln "smälter ihop" med hästen! Kornblått eller turkost skulle nog vara snyggt.

Tack alla för hjälpen :bow:
Har insett att färgen igentligen inte spelar någon roll :banana:
Huvudsaken Både jag och Chili trivs med sadeln :)
Svårt att ändra sig när man alltid ska matcha allt ;)
Men nu får det bli den sadeln :banana:
Har man tur mörknar den lite

Jag tycker du gör rätt som låter funktion gå före färg. Jag tycker att färgen var snygg. Fast kanske något snyggare till sommarhästen:D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 371
Senast: Oknytt
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 685
Senast: Ajda
·
Utrustning Min häst är för tillfället lite för smal, vilket märks över ryggen. Hon har bantats ner rätt ordentligt under hösten, och när hon var...
Svar
18
· Visningar
1 864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka