Färsk basilika i gryta

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare nidron
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 973

nidron

Trådstartare
Kan man slänga ned färsk basilika i en gryta/soppa som ska puttra ett tag, eller kommer det bli...konstigt? :D
Gör ett storkok, så rätten kommer värmas upp på nytt i micro vid senare tillfälle :)

Sv: Färsk basilika i gryta

Värsta som kan hända är nog att den helt tappar smaken.
Har för mig att basilika inte ska koka för länge (mer än nån minut) om man vill behålla smaken. Men om du slänger i den precis innan det är klart så måste det ju gå bra? Det har jag gjort iaf å det har ju smakat bra.
Tror inte den tappar smak på samma sätt i mikron men det är jag inte säker på förstås..

Sv: Färsk basilika i gryta

Färsk basilika blir som grönt slemsnor om den får koka :p Använd torkad för smaken i grytan och lägg lite färskt ovanpå direkt före servering.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka