Fårskinnspaddar.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 523
Sv: Fårskinnspaddar.

har en mattespadd. Fördelen är att de har en kanal under så padden inte ligger mot ryggraden.

Underbar är den.

Den är väldigt för stor just nu, hade equiterapeuten ute och hon sa att den kanske just nu var 2 strl för stor. Då hon inte har några muskler över ryggen. Men hon sa som sagt att jag skulle ha en tjock tjock fårskinnspadd och ett tjockt schabrak och sen så kommer sadelmakaren ut här snart och ska ta sig en titt. För den ska antagligen stoppas om också så att den ska ligga ännu lite bättre. Men har ridförbud i den just för tillfället tills jag har fixat pad och schabrak eller sadelmakare, men måste nog ändå ha en pad under även fast hon stoppar om den då hon säkert inte stoppar om allt utan gör det när hon har breddat sig klart. Så det är hela dilemmat som sagt! Jag har inte så mycket pengar för tillfället heller så ett billigt alternativ är det bästa faktiskt.

av de jag har är mattes klart tjockast (och bäst). men jag tror min kostade bortåt 900 (skara hästsport). det va i och för sig några år sen.
annars får du väl ta den som typ börjes har, den ska ju va bra den oxå även om den kanske inte är lika tjock. bättre än inget ju!

Hansbos pad är inte alls lika styv och tjock som Mattes. (jag föredrar Mattes)
Globus har jag inte sett nånstans, dock skulle jag hellre köpa en Mattes för 1000 än en Globus för 1000....

Lånar knapp. Har sett Mattes lite på nätet nu och sen så har en tjej i stallet 2 sånna paddar och dom verkar kanon det är nog den tjockleken jag ska ha, men tyvärr är dom ju lite dyra. Eftersom att sadelmakaren också kommer kosta så kommer jag bli fattig om jag ska köpa så dyra paddar :crazy: Men ja jag vet att dom "billigare" varianterna är lite sämre det är ju rätt självklart men funkar dom? Det handlar ju säkert inte om en lång period ska bara ha den i någon månad säkert. Kan det funka? Hur tjock är Ullared eller Börjes padden någon som kan mäta? Har jag ett tjockt schabrak under också så ska det väl funka iaf tills sadelmakaren har kommit ut. Tacksam för alla svar, verkligen! :)

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
761
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka