fårskinnspadden fr Börjes..

jo7

Trådstartare
nån som hunnit köpa den än och kan tala om hur den verkar? Har klämt lite på den men köpte aldrig då jag upplevde den som lite tunn och sladdrig. Samtidigt så är den ju säkert väldigt prisvärd iofs om man tänker efter, så jag har nog nästan bestämt mig för att köpa den ändå tror jag!

Funderade ett tag på teddypaden fr Hööks åxå..så vad säger ni vilken skulle ni välja? ;)

//jo7 :bump:
 
Det skulle jah också vilja veta.

Någon som har fårullspadden från börjes och teddy padden från hööks??
 
Teddypadden från Hööks har jag o ja, man kan ju inte förvänta sig så mkt för det priset. Det är ju mkt tunnare än fårskinnspaddarna o sedan har den kostig passform tycker jag. Väldigt bred, sticker ut mkt på båda av sidorna av sadeln och sedan nästan i kortaste laget. :crazy:
 
Har oxå den från Hööks och håller med Cosmic Queen ang passformen.
Inte bra alls! :smirk:
 
Skulle inte köpa den från Hööks, sett den och det är teddy och sladdrig, tunn. Börjes vet jag ej, men jag har hittat äkta fårskinn från Hästbutiken och de har flera modeller och prisklasser.
http://www.hastbutiken.se/app/ArtikelDetalj.asp?s_ArtikelGrupp=%25&s_keyword=f%E5rskinn&Artikelnummer=970 475:- Billigare än Börjes. Sen har de dyra oxå http://www.hastbutiken.se/app/ArtikelDetalj.asp?s_ArtikelGrupp=%25&s_keyword=f%E5rskinn&Artikelnummer=637 och http://www.hastbutiken.se/app/ArtikelDetalj.asp?s_ArtikelGrupp=%25&s_keyword=f%E5rskinn&Artikelnummer=972 från Christ. Hoppas tippset kan vara till hjälp
Ps kolla henrikssons oxå de bruka ha en del
 
tack för prisuppgifterna :bow:
Man jag tycker det är lite onödigt att lägga ut500-1500:- på en fårskinspadd då jag endast behöver din i ca. 1-2 månader :crazy:
Hästen är inte riktigt musklad än och jag har beställt en ny sadel som kommer att vara lite för vid.
 
tycker också Hööks var lite "stor", men allars gillar jag den jätte. Tycker inte alls den är tunn.

Fast jag skulle ju gärna villa haft en i fårskinn såklart!
 
jo men man tar ju den billigaste :D
Nej du jag skal köpa av en annan :)
 
Är det inte Hästbutiken som brukar ha en del av Börjes grejer fast dyrare? Kanske är samma då fast ist lite billigare denna gång?

//jo7 :bump:
 
japp det är dom som har börjes producter fast mycket dyrare :mad:
 
...man skall inte ha paddar under sadeln.
Skall man ha paddar så skall den ligga på när sadel utprovas av kunnig.

För den som absolut anser sig skall ha padd under så har jag en äkta fårskinnspadd (a la 850 kr med svart textilsida mot sadeln) använd mindre än en vecka som säljes till HB.

Har även en äkta fårskinnsvojlock i hel dressyrmodell med skinn mot sadeln. Den är aldrig använd och kostade 1800 men nu till HB.
 
håller på sätt och vis med dig, förutsatt att man har en sadel som ligger korrekt (vilket man såklart SKA ha) så gör en padd mer skada än nytta. Prpblemet är bara att min sadel inte ligger så bra som den borde och jag tänker vänta ca ett år med att prova ut en korrekt sadel då hon är dräktig för tillfället och därmed kommer förändra sin passform en hel del..så därför funderar jag på en padd. Är dock fortfarande lite osäker på om den verkligen kommer förbättra sadelläget och vill därför inte lägga ut alltför mkt pengar på den. :)

Vad ska du ha för din då, bör ju vara under 500:- inkl frakt för att jag ska vara intresserad. :smirk:

//jo7 :bump:
 
He he, du får lägga ett bud :-).
Jag kan i alla fall garantera att den är som ny, i toppkvalité och givetvis med så bra passform som är möjligt.

Kardborrestroppar och tvättbar.
Jag har inte hunnit tvätta den eftersom jag använde den så få gånger men det skall jag givetvis göra innan den skickas iväg...

Du får lägga ett bud inkl frakt.

Jag kräver betalning i förskott, i gengäld lämnar jag mina fullständiga uppgifter som givetvis går att kontrollera lätt genom internet.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 451
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 191
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 995
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp