Fästingarna är redan här

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 565
H

hästig

Både min hund och katt har redan fått fästingar och jag har fått hälla på medel på dem men ska man redan behöva hälla på Switch på hästarna? Är så rädd för att de ska få fästingburna sjukdomar. Lite tråkigt att problemet redan har börjat första veckan i Mars men så blir det med en så mild vinter.

Sv: Fästingarna är redan här

Fästingarna är aktiva när utetemperaturen överstiger + 5°C. Man brukar därför säga att fästingsäsongen i Sverige varar från mars till oktober, men det varierar.

Sv: Fästingarna är redan här

Vi har i princip inget gräs i vår hage än, så något medel blir det inte förrän dom byter till sommarhagen eller när bit-insekterna börjar komma.
Jag använder Flusa.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
751
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
365
Senast: Elo
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där... 2
Svar
20
· Visningar
1 943
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna