Fåtölj från Stoppmöbler Älgarås

wtf

Trådstartare
Jag köpte en cool fåtölj idag för 200 spänn på loppis, lite sliten och smutsig i tyget men annars i fint skick.
när jag kom hem såg jag ett litet märke på undersidan "Stoppmöbler Älgarås", nån som vet nånting om denna fåtölj?

52221_1240742338.jpg

om bilden inte syns, öppna www.bilddagboken.se i ett nytt fönster :)
 
Sv: Fåtölj från Stoppmöbler Älgarås

Det finns en yrkesgrupp som är experter på stoppade möbler. Tapetserare. Det ju liksom fåtöljer och soffor som de jobbar med!

Min väninna jobbar sedan länge som det och hon har imponerande koll på alla sorters möbler.

Så - knalla in till en tapetserarverkstad med en bild och fråga! Gärna någon äldre tapetserare - de har fullt av historier om möblerna också. :D

www.tapetserarmastare.se
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 927
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 211
Senast: alazzi
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp