Fautras,vad tycks om priset?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fnorr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 339
F

fnorr

Har blivit erbjuden en Fautras 2001 mod Provan, superskick för 4000 euro. Slâ till?

Sv: Fautras,vad tycks om priset?

Är det ingen som vet? Fautras finns väl i Sverige, snâlla ngn?

vad motsvarar 4000 euro i svenska kronor då? 40000?

Tycker det är mycket bra släp. Köp inget som du inte kan kolla på bara

Ja jag brukar lägga till en nolla när jag räknar om frân euro till kronor(det är lite grovt räknat men smidigare). Du tycker att det är ett bra pris?

tycker det låter som ett bra pris. Fauntras är dyra i nypris, och vi får 45.000 för vår star trailer safir från -97

mina erfarenheter av fautras är att de är bra släp, rejäla och av bra
kvalité rakt igenom.

ca 40 000 för ett kvalitétssläp i superskick skulle jag inte tveka på.

Idag är 4000 Eur. 37220 SEK, vilket jag tycker är ett bra pris för en begagnad Fautras om den är i skick.

Det finns knappt några begagnade Fautras att jämföra med, släpägarna lär vara nöjda...

Den går ny på 92000 kr, hämtas i Eskilstuna...

Vad tillkommer i tull, regavgifter etc?

Tror att regestreringen i Sverige+besiktning tillkommer....tacka alla fôr svaren, tror jag slâr till:idea:

annars gör jag det!

Dom är rätt dyra i inköp (dock får man mycket utrustning som man får betala extra för på andra släp) men andra handsvärdet är högt så du lär säkert kunna sälja släpet i sverige för mer än du köpte det för om det är i bra skick dvs. om ligger väl på en 55-80tusen begagnade nypris från 83-95 ungefär tror jag utan att ha kollat..

Jag diggar släpen och ska inhandla ett så snart jag kan!

Verkar vara ett bra pris! Kolla bara först så att papper på ljuse och bromsar följer med som är godkända för svensk bilbesiktning följer med. Många jag hört som köpt hästtransporter utomlands har fått problem just med #pappersexercisen"

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
3 006
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Tittar på annonser dagligen och möter ganska ofta meningen "Hemmet viktigare än priset!" i slutet av annonsen. Har själv använt den...
Svar
14
· Visningar
3 467
Senast: tuaphua
·
Utrustning Ja, vad tycker ni att det ska ingå för utrustning till en foderhäst om ägaren säger att "all utrustning ingår"? Och hur pass bra kvalité... 2
Svar
32
· Visningar
3 686
Senast: Maran
·
Utrustning Om ni säljer begagnad utrustning hur mycket sänker ni priset utifrån nypriset? Förstår att det är olika beroende på slitage. Men låt...
Svar
7
· Visningar
1 856
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka