Favorit hundras?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Linker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 5 092
Sv: Favorit hundras?

Chinese crested dog (Kinesisk nakenhund) kommer alltid vara #1 för mig bland hundraser, passar mig perfekt på alla sätt och vis :love:

*kl*

Dobermann :love:

Men gillar ej kuperade (utseendemässigt)..

Sheetland sheepdog och golden retriver :love:
har tyvärr ingen hund nu, men när jag flyttat hemifrån blir det nog en sheltie!

Dobermann :love: Bara älskar dom!! Helt underbara hundar.. Har själv en snart 8årig hane hemma, dock energi å temperament som en 8månaders valp :D

Papillon!:love:
Har två stycken och har haft två tidigare. Det är "min" ras helt enkelt. Jag kommer fortätta med Pappisar efter dessa två också.

Först på listan-papillon. Har två stycken å jag misstänker att det kan bli fler....
Härlig ras, en "stor" hund i miniformat!!

Jag lär nog alltid vara svag för några olika raser. Först och främst - Jack Russel. Små söta och ettriga, roliga hundar =) Sen gillar jag dalmatier och Rhodesian Ridgeback. (Skillnad i storlek mellan mina favvoraser? hihi)

Foxterrier

valpvaccination.JPG

No comments :-)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 411
Senast: Capybara
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 125
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 601
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur