Favorit hundras?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Linker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 5 092
Sv: Favorit hundras?

jag är såld på JRT högställda helst :p
Sen är jag ett big fan of australisk terrier med!
Och har blitt lite smått förälskad i GD :o :p

Schäfern främst. Har haft 4 stycken. Sen är jag väldigt förtjust i "gosedjur", typ små långhåriga dvärghundar. Jag tycker om ALLA raser faktiskt. Är en obotlig hundfreak. Skulle villa bo i skogen i ett litet torp med massor av hundar. Blir verklighet en dag. :love:

*knapplån*

Blandraser :) finns ingen som är den andra lik :love:!
äver schäfrar (äldre "modelen"), tax, jack russel :love: + Nuffar (new fonland)..

Men alla hundar är sötta :D !

Mvh
Eran Emma

Bearded collie :)

23Juni2007046.jpg

Senast ändrad:

Jag tycker om så många olika hundar. Är uppväxt med tax men tycker personligen att dom är lite så men jag älskar dom iallafall det är som en stor hund i litet sormat.

Men mina favotitraser är nog: Boxer, Grand Danois, Bullterrier och Chow Chow :love:
Kan dock inte ha hund nu eftersom jag bor hemma men är jag flyttat hemmifrån ska jag köpa hund och då blir det någon av dom här raserna :D

nästa hund blir en pincher (fd mellanpincher) dom är helt underbara!

annars har salukis en speciell plats i mitt hjärta.

skulle ja av ngn anledning köpa en liten hund skulle de bli en cc (chines crested)

Jag håller med Aliva! Har haft en Rhodesian Ridgeback och denna ras är helt otrolig, skulle absolut köpt en om jag inte bodde i lägenhet... Nu har jag en Jack Russeltik, mkt stor dam i en liten och behändig kropp.

Theresa

* Holländsk herdehund korthårig
* Saarloos woolfhond
* mamulete,Husky
Så vackra hundar.:D

Senast ändrad av en moderator:

Schäfer bara älskar denna fina hund ras..

Vår två åriga flicka Lacy
(På kortet är hon ett år)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 411
Senast: Capybara
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 125
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 602
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 140
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II