Sv: Favoritmärken
Jag svarar utifrån de märken jag har erfarenhet ifrån samt använder till hästen:
Sadel: Svårt och skriva ner en favorit, men till min unghäst som fortfarande växer har jag en Bates Maestro och en Stübben Artus CS hopp. Jättenöjd med båda! Har annars ridit lite i t.ex. Prestige, samt några andra Batesmodeller som jag också trivts jättebra med.
Amerigo, Butet och Jaguar etc. ser också jättefina ut, har sett dom "live" men aldrig ridit i några av dom dock.
Sadeltillbehör: Har några billiga stigläder just nu men ska köpa några nya till båda sadlarna, med nylonärna så att de inte kan töja sig. Några av hyfsad kvalité vill jag ha, jag tycker att de från Hubertus, Knights, Jacson m.fl. är bra och prisvärda. Annars har Amerigo, Prestige m.fl. fina.
Träns: Till min häst har jag Jacson och snart kommer även mitt Henri de Rivel dressyrträns. Men annars gillar jag de från Dyón, Hubertus, Döbert, Schumacher, Passier, Prestige, Morris & Nolan, Stübben m.fl.
Schabrak: Har till hästen från Global, HorseSaver, Hansbosport och Mia´s. Men gillar även Equilines, RG´s , JW´s , Anna Scarpati, Eskadron.
Täcken: Har täcken från HW (Rambo), Bucas, Shires, Hansbo, även billiga från Shires samt en Golden Stripe filt och jag gillar alla mina täcken!
Skydd: Har bara dressyrskydd från Jacson samt Hampa Pro senskydd och kotskydd och båda funkar bra, mycket prisvärda skydd. Gillar annars Dyóns, Veredus, Eskadron.
Lindor: Använder mest själv Hööks billiga fleece, samt från Gekås i Ullared och båda funkar bra. Jag vet annars , har inte så stor koll på just "lind-fronten"

.
Flughuvor (att ha i hagen då) är Bucas och HW de bästa!