Fel namn på utrustning *roligt*

Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Haha, jag bjuder på den.. Satt t.o.m. och funderade på om det skulle vara bindestreck innan "ex" (nej, tippex är inte mitt område :angel:).

Visst är flis något annat men som sagt.. Någonstans har dessa människor förstått att det var över deras förmåga och gör då det bästa av situationen. Något fler borde göra.

Annars stör jag mig mest på att folk har så svårt att hitta prickarna till ü. Stûbben ser man hela tiden, varför göra det så svårt för sig?
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Annars stör jag mig mest på att folk har så svårt att hitta prickarna till ü. Stûbben ser man hela tiden, varför göra det så svårt för sig?

Det är nog som så att de helt enkelt inte vet hur de ska göra för att få ett ü. Fast iofs borde det ju vara svårare att göra û eftersom man då måste trycka på shift också.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Det finns en knapp med tre tecken på. SÅ svårt ska det väl inte vara... :p
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jag vet inte hur man skriver u med prickar.
Ertappad!!!:o



På tradera är det någonsom ska sälja en grimma med käkrem som vid närmare titt visade sig vara ett träns.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Du kan om du försöker...

Vågar man verkligen köpa något av någon som har så dålig koll? Det kanske inte ens är tränset man får hem då utan ett hundkoppel? :crazy:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

û

impad va?:rofl:

nej, jag skulle tro att folk som inte vet vad det är de säljer till största delen hittat grejen i någon lada eller så...
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Det där med att man kallar en sak för en helt annan stöter jag också på ibland. Det kan exempelvis stå pelham i rubriken, för att sedan visa sig vara ett pessoabett när man öppnat annonsen.:confused:

Inte annonsrelaterat, men jag hade en kompis som alltid sade sedelgjord istället för sadelgjord. Det var en aningens irriterande, men lite småroligt ändå.:D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

tryck på knappen med ¨^~tecknen på, utan att hålla nere nån annan tangent. sen trycker du på valfri vokal och voila: ü ï ë ÿ eller vad man nu vill skriva.


för att återgå till ämnet:
i stort sett varannan vara som är av materialet fleece får ju stavningen flecch, jag förstår inte det logiska i att stava det så?
kan svaret helt enkelt vara att man apar efter andra och att det då råkar bli den felaktiga stavningen?

och vad är ett "kimbellvickbett"? ;)

för att inte tala om "tyglar i läder" som sen är vävribb..
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jag AVSKYR när folk säger/skriver sadlen. SADEL heter det!!! :p
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Ja det finnns då konstiga mäniskor;)

Hittade en "Välutbildad Chettis"

och sen en Boy hästtransport

sist men inte minst det berömda Happy mountain bett
(happymouthbett)
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

i stort sett varannan vara som är av materialet fleece får ju stavningen flecch, jag förstår inte det logiska i att stava det så?

Jag bara sett en enda säljare på Tradera som stavar så, men denna har å andra sidan ganska många objekt ute lite då och då. Oftast i just det materialet också... :D
(Jag tittar å andra sidan sällan på andra annonssidor, det kanske är jättevanligt.:o)

Det konstiga är ju att stavningen aldrig ändras, någon gång borde ju personen snappa upp den korrekta stavningen.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

för att inte tala om "tyglar i läder" som sen är vävribb..

Men åååh!! Oftast är det ju fuskläder närmast bettet!!
Räcker inte det för att det ska kallas lädertyglar? :p :angel:



Kan inte komma på felstavningar e.t.c på just utrustning, men nån gång ibland ploppar det upp annonser med schättisar till salu. Måste vara en ny exklusiv hästras som nästan ingen känner till
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Här i Finland förekommer intressanta annonser ibland då man har översatt direkt från finskan.
T.ex.
Hovkrok (hovkrats, fi kaviokoukku)
Sadelfilt (schabrak/vojlock, fi satulahuopa)
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

schättisar till salu. Måste vara en ny exklusiv hästras som nästan ingen känner till

Det är ju självklart en mycket exklusiv korsning mellan Schäfer och Shetlandsponny!:idea:
Du kan ju bara tänka dig vilket jobb som ligger bakom en sådan korsning, klart som tusan den är exklusiv!:p
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Ja, av nån anledning tänker jag bara på schäfer när jag ser sånna annonser :p
Men under vilken kategori ska dom ligga? Hund eller häst?
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Förkortningarna hbl, fbl, vbl och kbl brukar ha de mest otroliga omkastningar.

Det finns ganska många hästar som går MVS-klasser också!
Medel VänsterStälld? Eller vad tror ni? ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 558
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 872
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 548
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 851
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp