Fel namn på utrustning *roligt*

Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

juste glömde juh alla roliga hästraser (dom nya korsningarna)

welch ponny:p
Chettis:bump:
Holsteinare:banana:
hafflinger:rofl:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

jag har stött på folk som vill sälja en saddel:D sen stör jag mej grymt mkt på när folk kallar träns för div. andra ord såsom betsel och tränsel:crazy:

oj nu höll jag ju på att glömma annonsen jag såg för ett par dagar sen då det såldes
" 10kilos höballar" :rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*

Det klassiska märken som ingen kan stava till - Mountin horse. Berg stavas mountain!
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*

Tjoho! In med mer roligt! :bump:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Svar på nåt tidigare här i tråden.. Det heter, och stavas: Tipp-Ex! har en flaska framför mig nämligen!
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Inte fel namn, men lite rolig benämning:
På Lidl sålde dom hästgrejer för ngt år sedan och jag kunde inte hålla mig från att åka dit och titta (köpte faktiskt en påse hästgodis :D ) och istället för grimskaft hade de skrivit Dragrep:rofl:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Namn på utrustning kan jag inte komma på men däremot skrattade jag våldsamt när jag läste en annons om en "blandrasponny". Blandras? Voff!
/Sessiagh
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jag hittade en Stubbensadel. Är den av trä?

Fast här kan jag ha både förståelse och överseende. Jag kan skriva ü utan minsta problem, men brukar hoppa över det ( i en annons skulle jag skriva det dock). Men hur UTTALAR ni stübben? De allra flesta säger just stubben, och uttalar inte ü:et.. Och då är det inte så konstigt det stavas stubben sen heller.

Bett är min personliga schism, när folk döper om bett till mer eller mindre innovativa namn. (Där får branschen även bära en del av hundhuvudet med)
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*

Shit vad jag skrattar :rofl:!

Jag är värsta språkpolisen, så jag blir tokig när folk skriver fel :mad::smirk: (för jag gör ju aaaaldrig det:angel:)...

Såg en sadel nyss, där det stod: "Skicaks ej på prov" :rofl:
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Jag säger som det sägs, Stybben fast inte riktigt svenska Y men.. :p Ungefär som Schtybben.. :D

Klart jag förstår om man inte "orkar" skriva ¨, men det är ju ändå fel :p ü ska vara ü och inte u.. Jadajadajada.
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

KOm på ngt som stör mig - när folk skriver stångbett om oledade tränsbett!

Det blir gärna så när man kör "ridlära enligt Börjeskatalogen".:angel:;)

Det är säkert samma människor som kallar stångbett för kandar...
 
Senast ändrad:
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Mm, tyvärr är det ju inte bara Börjes som kör så, men ett oskick är det. Å andra sidan så bett kallas ju diverse innovativa saker =/
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

*kl*

Blir som många andra vansinnig på stavningen av fleece. Hur svårt ska det vara? Och hur i h-vete kan man få det till fleeche? :confused:

Även alla som ska sälja "sadlen" :eek: det heter SADEL!

En annons som jag absout inte kan få ur minnet är en som skulle sälja sina shortchaps, i annonsen stod att läsa: korta scaps... det tog ett tag innan jag fattade vad det var som skulle säljas :rofl:
Nu kan jag inte längre läsa ordet chaps utan att tänka på dessa scaps :D
 
Sv: Fel namn på utrustning *roligt*

Blir som många andra vansinnig på stavningen av fleece. Hur svårt ska det vara? Och hur i h-vete kan man få det till fleeche?

Fast det är ju lättare att förstå att man stavar det "fleeche" än "flecch"... "Fleeche" påminner ju ändå lite om den rätta stavningen, och kan ju t.o.m. nästan uttalas lite rätt om man anstränger sig.

Men hur uttalar man "flecch"? Fleck? Fleckch?:D
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 558
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 872
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 548
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 851
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp