Fel på ngn slags internetinställning?

ylvali2

Trådstartare
Internet Explorer fungerar inte (Webbsidan kan inte visas), Picasa hävdar att datorn ej är ansluten till internet och när jag installerade Office och skulle registrera det så var det samma problem. Andra browsers funkar perfekt. Har Windows XP. Har ni några idéer om vad det kan vara?

Sv: Fel på ngn slags internetinställning?

Ännu en pusselbit: när jag använder mig av skolans VPN fungerar allting utmärkt
:confused:

Puttar upp tråden lite och hoppas att någon nörd ska vara vaken vid den här tiden på dygnet... :angel:

Kan vara att det finns någon proxy-inställning som är aktiverat i Internet Explorer, eller något liknande. Och att denna inställning bara funkar när du är uppkopplad mot skolans VPN.

Skulle kunna vara så, men då borde väl inte Picasa krångla?

Vissa program (vet inte om det gäller Picasa) använder sig av Internet Explorerns nätverksinställningar, speciellt om det handlar om proxys. Det är ju värt att testa Sharpless råd i alla fall.

Har ni några handfasta råd? Jag är inte jättebekant med IE...

Liknande trådar

IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 500
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 759
Senast: Araminta
·
F
IT & mobiler Jag har en hel del problem med EA download manager/The Sims 3, där jag registrerar och laddar ner uppdateringar, som måste fungera för...
Svar
2
· Visningar
3 092
Senast: Fozzie
·
IT & mobiler Jag har efter datorbyte problem med att se filmer,tex på youtube. Rättare sagt, det är omöjligt. Jag har försökt installera Adobe...
Svar
7
· Visningar
9 145
Senast: BlackMoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka