"Fel" väg utan bestraffning.

eyz

Trådstartare
\"Fel\" väg utan bestraffning.

Satt igår och tittade genom de senaste ritterna som är infilmade.
Upptäckte då att jag vid ett tillfälle i LB:2 började trava vid V efter ökade skritten och nästa tävling (samma klass) började trava vid A (som det står i programmet).
Jag fick inget poängavdrag för det, inte ens en kommentar. Ansåg domaren att det inte var så allvarigt?? Men ska man börja trava vid A så ska man väl det.....?
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

Det händer ganska ofta att dom inte märker såna där små saker. På en tävling har jag kommmit undan med precis samma grej, och då var det tre domare som dömde klassen och ingen av dom märkte nånting. Domaren satt nog och tittade ner precis då och läste nånting i programmet, eller kanske hjälpte skrivaren som missat nåt, vadsomhelst. Men givetvis gäller det som står i programmet!
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

Det har hänt både mig och mina kompisar flera gånger att man fått poäng för t ex en volt som man på videon efteråt kan se att man missat att utföra. Men det är så att om domaren är osäker (vem som helst kan tappa koncentrationen tillfälligt under en lång dags dömande) så får man i allmänhet 6 för rörelsen.
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

Råkade också ut för de där.. Fast det var inte jag som gjorde det..
en annan tjej i klassen red fel väg, fick inga avdrag för det, men jag däremot fick massa avdrag när min häst tog ett travstag i den ökade skritten :smirk:.. Domaren och den andra tjejen är bundisar.. konstigt va?
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

Själv fick jag minus sex poäng (för två felridningar) senast jag tävlade, trots att jag inte ridit fel! :eek: :rofl: När jagf påpekade det för domaren så sa hon: "nä, det har du rätt i, det gjorde du inte!" :confused: Då fick jag tillbaka mina sex poäng. Dock tror jag inte att de ändrade i resultatlistorna, men det kvittar. Det var bara lite roligt! :D Kan tillägga att det var på regional nivå dessutom :D

Nirak
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

Eh... Vad sysslade den domaren med? Såna borde inte så dömma :mad: Om hon faktiskt vet att hon hade fel. Splittrad kanske :confused: :D
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

När C.A tävlade började hon nästan bråka med domaren för att domaren blåste av och påstod att C.A ridit fel när hon inte hade det. Domaren hade bara missat att hon utfört rörelsen.
 
Re: \"Fel\" väg utan bestraffning.

Ja, det där har jag tänkt på. Om man inte lyckas med nån rörelse kan det ju se ut som att man rider fel väg, bara för att man inte lyckades. Hm. Hur gör dom då?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 078
Senast: Castellini
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 890
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: svea
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp