Bukefalos 28 år!

Felskrivet i TR? Skydd för unghäst

Sv: Felskrivet i TR? Skydd för unghäst

Till och med 7 år alltså även sjuåringar. Du ska räkna neoprenet.

Jag har innan också hört att det gällde med neoprenet, fick dock höra annorlunda idag av en som tävlar med skydd där den fasta delen är 16 cm och neoprenet utöver det, de hade varit inne på kontroll och blivit genomsläppta så nu känner jag mig totalförvirrad över vad som gäller.
Hade precis tänkt ge mig i kast med att vandalisera ett par bakbensskydd för att tillverka ett par med rätt höjd inkl neopren men nu är ju frågan om jag behöver det eller inte ?
Fler som tänkt på hur de mäter ute på tävlingarna egentligen eller är det upp till varje överdomare ?
Hmmm får nog nästan slänga iväg ett mejl till ridsportsförbundet känns som lite bristfällig info.
 
Sv: Felskrivet i TR? Skydd för unghäst

hur är det med senskydd fram? är det oelastiskt som gäller där med? jag blir så förvirrad av alla dumma regler.
 
Sv: Felskrivet i TR? Skydd för unghäst

Men om jag har fattar det rätt då är inte carbon gel veredus bakskydd tillåtna för unghästar? för de har ju en liten bit som är elastisk i knäppningen? :)
 

Liknande trådar

Hoppning Jag är lite förvirrad så jag måste höra med er, som tur nog vet allt. :D Jag fick påpassning av en funktionär på tävlingen senast ang...
Svar
9
· Visningar
6 211
Senast: aprilia
·
J
Hoppning Hej! I TR står det om vilka bakbensskydd som ska få användas på unghästar t.o.m det år de blir 7. Min fråga är ifall någon där ute...
2
Svar
23
· Visningar
6 787
Senast: zanque
·
Hoppning Jag har fått för mig att jag ska försöka få ut min ungponny på hopptävling (jag är dressyrryttare) och då är det ju det här med...
Svar
5
· Visningar
5 178
Senast: Lady_S
·
Hoppning Det är ju rätt så reglerat vad man får ha för bakbensskydd till unghäst vid hopptävling och jag har lite svårt att tolka TR. Får jag...
Svar
4
· Visningar
1 763
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp