Bukefalos 28 år!

Femårs-championat...

Jag tycker också det är tokigt att dom ändrat att ryttarna måste vara juniorer. Det verkar vara för att SvRf tagit över championaten och det inte längre är samma arrangörer som höll i det i Falkenberg. Då var det väl en enskild organisation som just bara hade hand om ungponnychampionaten.

För ponnyaveln tycker jag att det är riktigt dåligt att de riktiga gångartskanonerna inte kan ridas av vuxna proffs. Det är väldigt få juniorer som har möjlighet att först kunna köpa en talangfull ponny och sen har så bra tränarhjälp att ponnyn kan utvecklas på bästa sätt. Det är en liten klick juniorer som har det så vilket gör att ungponnychampionatet mer kommer att vara en tävlig mellan välbeställda barn ictället för att få fram de mest talangfulla ponnierna.
 
Förut fanns det både ungponny-SM för ryttare upp till 18 och championaten där det inte var någon gräns. Sedan var det ingen som ville ta tag i att ordna championaten längre (eller, de som ville fick väl inte göra det på det sättet de ville så då blev det inte alls).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagseftermiddagen på Bruksprovet står testridning på agendan. De femåriga hingstarna och prestationshingstarna i hoppning rids...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 29 februari drar premiären av Global Champions Tour igång med den första av de 16 tävlingarna världen över. Här får du koll på hela...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp