Feminism -historian, framtiden, hotet och utvecklingen

https://www.magasinetparagraf.se/ny...UTiTy4i1N1MH1DyTYtgdEz8m9k5WWwhcUeW6gGyP4Ahw0

En krönika från Para§raf - kan inte låta bli att sprida den.

#inteallamän men väldigt ofta #allanyanlända :angel:


OBS borttagen text om incel-terroristen i Kanada/..../

År 2016 var 86% av samtliga dömda brottslingar män. 93% av alla dömda sexualbrottslingar var män. När det gäller våldsbrott är situationen liknande. Rån, mord, hot och dråp är brott som nästan aldrig har kvinnor som gärningspersoner. Det är med andra ord alldeles tydligt så att män är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken.
Vi kan
jämföra kategorin kön med kategorin etnicitet eftersom den är populär att vilja närstudera av människor som försöker inbilla oss att invandringen är det stora hotet mot det här landet.
Och invandrare är faktiskt överrepresenterade i brottsstatistiken med ungefär två gånger. Det går delvis att förklara med socioekonomiska faktorer, men även om man tar hänsyn till det, så kvarstår en överrepresentation. Det finns nog flera förklaringar. Det kan handla om att man kommer från ett land med högre brottslighet, att det nya landets lagar inte lika tydligt har internaliserats och en massa andra saker.
Men skit samma – de som säger att invandare begår fler brott än infödda svenskar har fel. De som säger att de procentuellt sett begår fler brott har däremot rätt.
Samtidigt ska man veta att de allra flesta invandrare inte begår några brott alls. Det är överhuvudtaget ytterst få människor i Sverige som ägnar sig åt kriminell verksamhet. Så hur massiv är egentligen brottsligheten bland svenskar och invandrare? Strax under 1% av befolkningen lagfördes för något brott 2016. Det betyder att om vi ställer upp 300 personer på en fotbollsplan och 150 av dem är födda i Sverige och 150 av dem är födda utomlands, så kommer rent statistiskt två av invandrarna att ha dömts för något brott det året och en av dem som är födda i Sverige.
Om vi istället ställer upp 300 dömda brottslingar på en fotbollsplan så kommer det att visa sig att 258 av dem är män. Skulle vi ställa upp 300 dömda sexualbrottslingar så skulle 279 av dem vara män.

Det hela är väldigt enkelt. Stoppad invandring skulle ha liten effekt på brottsligheten. Det är till och med så att vi har lägre brottslighet i förhållande till invånarantal nu än vi hade när invandringen var lägre. Invandringen ökar stadigt och brottsligheten minskar.
Stoppade män skulle däremot ha stor effekt på brottsligheten. Om vi slängde ut alla män ur Sverige så skulle brottsligheten omedelbart minska med 86%. Låt oss därför tillsammans verka för ett mansfritt land.
Jag antar att det här förslaget kommer att få rejäl spridning i Stå upp för Sverige-gruppen på Facebook och alla andra sammanhang där man oroas över det svenska samhällets förfall. Man måste ju trots allt ta människors oro på allvar, eller hur?
 
Jag tycker att den delen av feminismen som idag hörs och syns mest är för enkelriktad. Dels känns det som att den blivit alltför tight med vänsterpolitik och HBTQ-rörelsen och så känner jag att man ofta silar mygg och sväljer kameler. Våldsbrott mot kvinnor ökar, vissa som kallar sig feminister lobbar öppet för en sorts könsapartheid vi aldrig haft i Sverige tidigare med saker som särskilda badtider för kvinnor för att männen vill ha det så. Det talas om könskvotering och sänkta krav för att öka andelen kvinnor i yrken bättre lämpade för män som t.ex brandmän. Samtidigt läggs fokus mest på frågor som vilka färger barn ska ha på kläder och om hur vida vi skottar snö med kvinnor i åtanke.

Det känns också som att mycket av feminismen drivs online med "starka" röster som Lady Dahmer som inte vill ha ett jobb utan lever på sin man i en fin villa med bra med pengar och när en sådan person ska sitta och berätta för andra kvinnor hur viktigt självständighet är och hur vi lever i ett patriarkat osv när man själv hjälper till att upprätthålla bilden man förkastar så tycker jag att det blir löjligt. Om man inte ens försöker leva som man lär så ser jag faktiskt ingen anledning till att lyssna. Feminism för mig är inte slentriantyckande på nätet utan agerande. Ska man föra en kamp så får man börja med sig själv tycker jag.
Nja?

Just för att det är ett så vitt begrepp så omfattas en ganska bred skala av feminism.

Jämför demokrati. Sverigedemokraterna står för demokrati men min variant ligger lågt ifrån deras.

Jag är centerpartist och självklar feminist precis som de allra flesta av mina gröna vänner och vår partiledare.

Man behöver inte lyssna på dem som förlöjligar begreppet demokrati. Precis som med de feminister jag mest ryggar inför.
 
Nja?

Just för att det är ett så vitt begrepp så omfattas en ganska bred skala av feminism.

Jämför demokrati. Sverigedemokraterna står för demokrati men min variant ligger lågt ifrån deras.

Jag är centerpartist och självklar feminist precis som de allra flesta av mina gröna vänner och vår partiledare.

Man behöver inte lyssna på dem som förlöjligar begreppet demokrati. Precis som med de feminister jag mest ryggar inför.
Sverigedemokraterna står inte för demokrati.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp