Maris_

Trådstartare
Vår kisse var ju inte så mager som vi trodde, 4,8 kg väger han, men vetten tyckte att vi skulle ge honom fetare mat. Han äter i dagsläget Royal Canin Sensible 33 och enligt djuraffären är det den fetaste som finns. Vetten pratade om något som veterinärerna säljer som heter Specifik eller något liknande, har ni nån erfarenhet av den? Pris? Vår lilla katt är känslig i magen, antagligen för att han flaskmatats eftersom hans mamma dog när han var 4 veckor. Han funkar bra på RC. Hur tror ni att hans mage mår av Specifik?
Andra tips?

/ Maris

Sv: Fet mat

Specifik är bra, ligger väl något högre än RC och nackdelen är väl att den bara finns hos veterinärer=omständig att köpa.

Ok! Vet du nåt om prisskillnaden? Har för mig att vetten sa att Specifik var lite billigare eftersom de inte satsar lika mycket på reklam o sånt, utan mer på innehåll? Vi har en veterinär hyfsat centralt, så för vår del blir det ungefär lika omständigt som att gå till djuraffären. :) Vi fick en provförpackning av veterinären och den åt kissarna med god aptit! De är rätt kräsna av sig annars. :angel:

/ Maris

Jag har för mig att det var dyrare, men det kanske har ändrats nu. Har ingen aning om prisskillnaden, jag ger inte mina Specifik alls nu.

Liknande trådar

Katthälsa Min ragdollhona på snart 2 år har väldigt känslig mage och jag försöker hitta ett foder som fungerar utan att ruinera mig... Min önskan...
Svar
3
· Visningar
2 274
Senast: Liten
·
Katthälsa Vår 3 åring är en bondkatt modell större, mamman har norsk skogs katt nära i släkten och yngre syskonen + mamman är långhåriga. Vår är... 2 3
Svar
59
· Visningar
5 194
Senast: Emuliiaa
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: _FiA_
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 582
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka