Fibergi - priser

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Chappe_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 274
C

Chappe_

Funderar på vad en fibergisäck kostar. Tycker hästarna om det och är det billigare än krafft groov?

nån med erfarenhet`?

Sv: Fibergi - priser

Mina har hatat det. Sedan så tycker jag det är lite väl dyrt med hackad halm som det är mest av i deras säckar.

Håller med.. Hackad halm med lite havre, melass och mineraler i.. Billigare att köpa o blanda själv om man vill ha just de beståndsdelarna. Släng till hästen en halmtuss o lite havre o mineraler i krubban :smirk:

Håller med.. Hackad halm med lite havre, melass och mineraler i.. Billigare att köpa o blanda själv om man vill ha just de beståndsdelarna. Släng till hästen en halmtuss o lite havre o mineraler i krubban :smirk:

Så får man inte säga. Jag fick rejält på pälsen när jag uttryckte mig på det viset om Fibergi i en tidigare tråd:p:crazy::eek:

Haha, kan tänka mig det! Fast jag ser det inte som jag sagt nått opassande utan mer som fakta. Det är ju bara o kolla ner i en säck.. :angel:

Jag har aldrig sett Fibergi, och känner inte själv till det, men fick det rekommenderat av en person i går. Hon säger det är ett mycket bra foder, som hon använt i många år. Speciellt till fullblod och arbetande unghästar.

Funderar på vad en fibergisäck kostar. Tycker hästarna om det och är det billigare än krafft groov?

nån med erfarenhet`?

Tycker inte du kan jämföra Fibergis innehåll med Krafft Groov.
Speciellt fullblod o arbetande unghästar kräver ofta mer protein än det är Fibergi.
// Linda

Jag gillar fibergi och det gör mina hästar med. Hellre en del hackad halm än foderstrupsförstoppning på grund av pelleterat foder.

Pelleterat foder är inte en garanti till foderstrupsförstoppning. Jag har själv aldrig träffat på en häst som fått stopp pga pellets. Därimot så har jag sett foderstrupsförstoppning av både hö och hel havre.
// Linda

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 123
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 853
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 990
Senast: tanten
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31