Jag förstår inte vad som är töntigt, varesig den används som hjälpmedel eller leksak?

Som någon sa så ska de inte låta förutom varianterna som verkligen ska för att vara lite mer "speciella" :p

För att ALLA har en och beter sig som att det är det bästa som hänt i världen. Stör mig. Om en månad kommer de vara bortglömda förutom av de som faktiskt får hjälp av dom.
 
Fördelen är väl att om sådana prylar blir poppis ses det som mindre avvikande att ha en?
Ja och de stackars ljudkänsliga barnen som inte klarar av ljudet av dem(billiga).

Oavsett så blir det jobbigt för några barn, npf, ljudkänsliga mfl. Jag är väl partisk då jag brukade vara den ljudkänsliga ungen, numer ljudhatande vuxna :D
 
Det kommer att vara poppispryl ända tills tillräckligt många av de undanskuffade har sådana - då blir det nåt annat som gäller.
 
För att ALLA har en och beter sig som att det är det bästa som hänt i världen. Stör mig. Om en månad kommer de vara bortglömda förutom av de som faktiskt får hjälp av dom.
Men så är det ju alltid med alla nya prylar, speciellt bland barn. När jag var liten var det kulor, jojo/diabolo, Pog, Gogo's Crazy Bones, Tamagotchi, Hockeybilder (sedan Pokémonkort... och nåt kortsamlande med Spice Girls och BSB), Damtroll, Polly Pocket... och jag kan fortsätta i en evighet. Det kommer alltid komma en ny "fluga" som är poppis bland skolungarna en kort period innan det glöms bort av majoriteten.

Fördelen är väl att om sådana prylar blir poppis ses det som mindre avvikande att ha en?
Visserligen, men det ses också som en leksak och inte ett hjälpmedel så de som skulle behöva något sådant i skolan får inte "leka med den".
 
Men så är det ju alltid med alla nya prylar, speciellt bland barn. När jag var liten var det kulor, jojo/diabolo, Pog, Gogo's Crazy Bones, Tamagotchi, Hockeybilder (sedan Pokémonkort... och nåt kortsamlande med Spice Girls och BSB), Damtroll, Polly Pocket... och jag kan fortsätta i en evighet. Det kommer alltid komma en ny "fluga" som är poppis bland skolungarna en kort period innan det glöms bort av majoriteten.

Det är ju inte bara barn :( Var och varranan vuxen sitter ju och snurrar ÖVERALLT :banghead:
Barn förstår jag absolut men det blir lite fel när en sån sak kommer ut som är jättebra för npf barn och sedan stör andra barn som har svårt med ljud/rörelse. Blir lite att sätta dom mot varandra, vilken har rätt att få ro i klassrummet.
Tar du bort spinnern så blir npf barnen oroliga och låter du den vara så blir de andra störda, svårt.
 
Jag har inte npf, men blir klart mer koncentrerad om jag sitter och pillar med något. När jag gick på universitetet hade jag en kattleksak att pilla med. En liten gummiboll med taggar.

Fast de där har ju blivit som vilken annan leksak som helst nu. Det är roligt helt enkelt. Sen tröttnar de utan diagnos och det kommer väl bara vara de med verkligt behov som fortsätter med den.
 
Det är ju inte bara barn :( Var och varranan vuxen sitter ju och snurrar ÖVERALLT :banghead:
Barn förstår jag absolut men det blir lite fel när en sån sak kommer ut som är jättebra för npf barn och sedan stör andra barn som har svårt med ljud/rörelse. Blir lite att sätta dom mot varandra, vilken har rätt att få ro i klassrummet.
Tar du bort spinnern så blir npf barnen oroliga och låter du den vara så blir de andra störda, svårt.
Men det hjälper ju inte bara barn. Vuxna kan också behöva den.

Ta bort alla låtande spinners från klassrummen så är problemet löst.
Förstår inte hur alla kan ha låtande spinners. Den knäpptysta sorten är ju den där populära som syns överallt på nätet (färgglad med tre vingar).
 
Fidget-saker (inte bara nya flugan) är jättebra när man måste syssla med något i händerna men vill visa att man har uppmärksamhet på något annat. Jag har förstås lika mycket uppmärksamhet mot en diskussionpartner eller whatever om jag sysslar med telefonen, men det har folk svårt att förstå och de tar illa upp så då är en Fidget Cube (min favvofidget) perfekt.

Har du testat flera olika?

Är sugen på cube för att kunna ha istället för att fippla med telefonen vilket retar gallfebern på sambon, är aldrig utredd men misstankar finns genom livet på nån form av ADHD och gillar egentligen inte att roffa åt mig saker som är tänkt till folk med diagnoser men hade varit skönt att ha för att kunna pillra med något utan att folk tror att jag inte lyssnar men har varit osäker på att det ska låta och störa på så sätt...
 
Har du testat flera olika?

Är sugen på cube för att kunna ha istället för att fippla med telefonen vilket retar gallfebern på sambon, är aldrig utredd men misstankar finns genom livet på nån form av ADHD och gillar egentligen inte att roffa åt mig saker som är tänkt till folk med diagnoser men hade varit skönt att ha för att kunna pillra med något utan att folk tror att jag inte lyssnar men har varit osäker på att det ska låta och störa på så sätt...
Jag har fingrat på ett par kopior (men vet inte vilka, det var andra människors kuber och de hade ingen aning om märken) och de var inte bra alls. Varken tillfredsställande eller tysta. Den riktiga kuben har några klickiga knappar (för det kan vara oerhört skönt ibland, ser dock till att vara ensam då) men också tysta "sysslor" som snurrplattan, spaken och kugghjulen. Det låter väl om allt man fipplar med om det i övrigt är absolut knäpptyst men det ska inte alls vara någon fara att pyssla med i vardagliga situationer. De hörs definitivt inte i ett samtal!

De är ju inte bara för folk med diagnosticerade problem utan för alla som behöver fippla oavsett orsak, så känn inte att du "roffar åt dig" av nåt eller så! :)
 
Men det hjälper ju inte bara barn. Vuxna kan också behöva den.

Ta bort alla låtande spinners från klassrummen så är problemet löst.
Förstår inte hur alla kan ha låtande spinners. Den knäpptysta sorten är ju den där populära som syns överallt på nätet (färgglad med tre vingar).

Och de barn som inte har råd med de dyra?

Fö sa jag aldrig att alla hade låtande spinners eller att alla var barn.
 
Och de barn som inte har råd med de dyra?

Fö sa jag aldrig att alla hade låtande spinners eller att alla var barn.
Spinners har inte samma problem som cube-typen med ljud. Om de funkar som de ska (inte wobblar eller sitter för hårt) och inte har extrakrusiduller (kulor, kugghjul) så är de tysta. Det är snarare de dyrare som låter alltså.

Nej men det verkar ju vara ett stort problem runt dig att folk har låtande spinners? Hur används dem om de kan störa andra? De ska ju snurras i en persons hand liksom...
 
Spinners har inte samma problem som cube-typen med ljud. Om de funkar som de ska (inte wobblar eller sitter för hårt) och inte har extrakrusiduller (kulor, kugghjul) så är de tysta. Det är snarare de dyrare som låter alltså.

Nej men det verkar ju vara ett stort problem runt dig att folk har låtande spinners? Hur används dem om de kan störa andra? De ska ju snurras i en persons hand liksom...

Det låter :p
Men det är lugnt, om sisådär 2 månader har inte så många kvar dom.

Kuberna är suveräna.
 
Kan ändå se positivt på att "alla har" då personer som kanske inte trodde att de behövde just för grundfunktionen inser att det är en bra grej. Utan stressen att vara den enda som har spinnern. Det ska kännas okej att prova.

Har försökt titta men har fortfarande inte ens sett en IRL.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Kultur För att inte spåra ur vad gör vi-tråden för mycket så skapar jag ny tråd. Jag har haft den catchiga BR-jingeln 'vet du vad det bästa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 002
Mat Man har tagit hjälp av AI för den nya Colan. Men usch vad äklig den var :yuck:. Hur kunde AI:n missa detta O_o. Har ni provat?
Svar
4
· Visningar
463
Senast: MayGrace
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
385
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp