Bukefalos 28 år!

Reklamjinglar man minns

"På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest. Men fredag är ändå den dagen som känns bäst. Ge mig då kyckling, det gillar jag mest. Kyckling på fredag, då mår man riktigt bra, kyckling på fredag, det enda jag vill ha. Kyckling på fredag, vad var det jag sa? Jag vill ha fredag idag..."

Sedan minns jag bilreklamen med Ca plane pour moi i bakgrunden, och en Toyota-reklam med en låt som jag gillade jättemycket, tydligt specialskriven men svår att hitta. "On Sunday I go driving in my motorcar" började den, och slutade "such a lovely feeling, every time I hit that open road, 'cause my Toyota is fantastic". Men det är inte jinglar riktigt.

Det är lustigt hur reklam fastnar ändå. Toyota-grejen måste vara över 20 år sedan men sitter som berget i mitt huvud. Min mamma minns fortfarande den första reklamfilmen hon såg efter att vi hade fått kabel-tv någon gång i slutet på 80-talet, en klick smör som smälte långsamt i en stekpanna :D
 
Jag går allt som oftast och sjunger på "Carglass repair, carglass replace" och jag fattar inte ens riktigt var jag hör den tillräckligt för att den ska fastna för jag lyssnar aldrig på reklamradio och sitter sällan så långt fram i bussen att jag har chaufförens radio. Den kanske inte är gammal i och för sig.

Några som är gamla, från tiden då jag lyssnade på reklamradio jämt, är "Flyg med Malmö Aviation, för Bromma ligger bättre till!" och "Stan i stan, det är Nordstan" och "ICA Focus, jorden runt i en kundvagn".
 
Gud vilken härlig nostalgitripp det här var! Bland annat har jag påmints om att jag var jätterädd för Ipren-mannen när jag var liten, det kändes fortfarande lite jobbigt att titta på YouTube-klippet som @Tarnin la upp :laugh:

kände mig tvingad att fixa länk...🙈

Åh, den HÄR! Jag har haft den på huvudet till och från i massor av år, men ingen annan jag nämnt det för har fattat vad jag pratar om. Nu har jag en video att visa upp nästa gång det gäller :D
 
Jag går allt som oftast och sjunger på "Carglass repair, carglass replace" och jag fattar inte ens riktigt var jag hör den tillräckligt för att den ska fastna för jag lyssnar aldrig på reklamradio och sitter sällan så långt fram i bussen att jag har chaufförens radio. Den kanske inte är gammal i och för sig.
Åh, den associerar jag med radioreklam jag hört i en bil mellan Göteborg och Kungsbacka nånstans.🙈
 
Jag går allt som oftast och sjunger på "Carglass repair, carglass replace" och jag fattar inte ens riktigt var jag hör den tillräckligt för att den ska fastna för jag lyssnar aldrig på reklamradio och sitter sällan så långt fram i bussen att jag har chaufförens radio. Den kanske inte är gammal i och för sig.
Den sjunger jag också på men jag tror jag hör den på tv. 🤔 Lyssnar heller aldrig på reklamradio så kan inte vara därifrån.
 
Jag går allt som oftast och sjunger på "Carglass repair, carglass replace" och jag fattar inte ens riktigt var jag hör den tillräckligt för att den ska fastna för jag lyssnar aldrig på reklamradio och sitter sällan så långt fram i bussen att jag har chaufförens radio. Den kanske inte är gammal i och för sig.

Några som är gamla, från tiden då jag lyssnade på reklamradio jämt, är "Flyg med Malmö Aviation, för Bromma ligger bättre till!" och "Stan i stan, det är Nordstan" och "ICA Focus, jorden runt i en kundvagn".
Carglassreklamen går väl på tv nu och har gjort i några år. 🤔
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 633
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp