Fiffiga lösningar

Fälgborstar är jättebra att ha i stallet. Dels at ha i duschspiltan och borsta av leriga hovar med. Dels att rengöra badkar och städa stall med.
 
I gamla stallet har jag täcken osv i mjuka täckeslådor från Ikea :) får plats 2st 400g 155 täcken i en eller runt 4st 100g innetäcken. Har än så länge inte haft möss som gnagt på dom, och de äldsta är nog 5år gamla.
Hade vägghängd torkställning från Ikea till schabrak, och till benskydds tork så snickrade jag ihop en hängare med 4 snedställda pinnar på en planka så att man kunde hänga senskydden på :).

4kantiga avfallstunnor är perfekt för foder :), tar mycket mindre plats än runda.

För långvarig äpple förvaring så har jag en träkista med träspån som jag har äpplena i, så länge äpplena inte rör vid varandra och är helt täckt av torr spån så håller de sig fina augusti- januari ^_^, de brukar dock inte räcka fullt så länge ;).

Nya stallet har jag "bara" 2 garderober att ha allt I, så har schabrak på byxgalgar och täckena i plastväskorna som de kom i.
Dvs 99% av alla mina saker är kvar i mina föräldrars stall... känns ganska befriande att inte ha så mycket ^_^.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 896
Senast: tanten
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 478
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp