Figursydd kavaj?

Solponny

Trådstartare
Är på jakt efter en ny kavaj. Det bör vara en väldigt figursydd då min midja är väldigt smal. Vad finns det för figursydda kavajer som är snygga att tävla dressyr i? Vill hellst inte lägga ut mer än 8-900 kr.

Sv: Figursydd kavaj?

Jag är lång och smal och har letat och letat och letat. Kingsland, JW och GPA är de enda som har figursytt som passar min smala midja. Hade hoppats hitta ngt billigare i barnstorlek med då är de lite smalare men inte figursydda så det gick inte heller...

Finns det inte barnkavajer som är figursydda? Funderar på om Pikeur-kavajerna är smala och figursydda?

Pikeur har fina kavajer. Diana är poppis bland dressyrryttarna, kolla efter en begagnad sådan om du inte har råd med en sprillans ny?

Är så himla liten så tror att jag måste ha en i barnstorlek, alla kavajer hänger som tävt på mig. Funderar på t.ex. Pikeur Fabienne eller Skarlett Girl, fast Skarlett girl verkar inte särskillt figursydd.

Hur liten är du?

Barnkläder i sig brukar sällan vara lika figursydda som vuxenkläder, barn har ju sällan former utan är mer raka.

Pikeur är väldigt små i storlekarna, generellt så brukar man få gå upp en storlek. Jag har 36 i vanliga fall, men Pikeurs kavajer är alldeles för små i strl 36.

Kan helt klart vara värt att testa en 34 för din del.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Raderad medlem 147980
·
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: ako
·
Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
352
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur