Bukefalos 28 år!

Fika på inoff utställning

movi

Trådstartare
Jag är köksansvarig på min BK och i maj har vi en INOFF hundutställning (150 anmälda) med lite försäljning. Vad vill ni kunna köpa på en inoff om det suger lite i magen? Jag tänkte fikabröd/kaffe/the/läsk/kexchoklad/smörgås. Mottager mer än gärna tips vad ni vill ha att köpa 👍 Finns inget jättestort kök, så inget avancerat.
 
Jag gillar när det finns något matigt, som man faktiskt kan bli lite mätt på och inte bara "slisk", men på de ställen som har begränsat utrymme, så verkar kokt korv med bröd vara poppis att ha.

Finns möjlighet, så brukar en del ställa upp en grill ute och grilla hamburgare och det brukar vara väldigt populärt. I af bland jaktfolk dr själva ställandet ta 100 år eftersom varje hunds enskilda kritik ska kablas ut i högtalarsystemet :meh:
 
Min BK har varma mackor till försäljning. Inget avancerat utan två rostmackor med ost/skinka eller bara ost. De förbereds och fryses in, så tar man fram de när det är dags och kör i mackgrillen. Väldigt gott och uppskattat. Vill man "snofsa till" det kan man ju servera sallad till.
Annars är korv med bröd med lite tillbehör trevligt, både vegokorv och köttkorv.
Uppskattar också när det finns lite mer matigt än enbart godis/fikabröd :)
Lägger till att jag uppskattar att det står med i PM vad som kommer att finnas till försäljning och om vegoalternativ finns. Gör det lättare att veta vad man behöver ta med sig (eller inte ta med sig)
 
Ja, jag kanske skulle varit tydligare med smörgåsarna, dom blit lite matigare.
 
Det var lite om korv och bröd jag funderade på, men så sa nån att de flesta som ställer ut har mat med sig.
 
Det var lite om korv och bröd jag funderade på, men så sa nån att de flesta som ställer ut har mat med sig.
Jag som utställare är superlycklig om det finns vettig mat (räcker gott med toast, korv, hamburgare för min del) att köpa. Allt som man själv slipper släpa är guld värt. Men vi är inte bortskämda med att det alltid finns så se till att skriva det tydligt i PMet
 
Jag är köksansvarig på min BK och i maj har vi en INOFF hundutställning (150 anmälda) med lite försäljning. Vad vill ni kunna köpa på en inoff om det suger lite i magen? Jag tänkte fikabröd/kaffe/the/läsk/kexchoklad/smörgås. Mottager mer än gärna tips vad ni vill ha att köpa 👍 Finns inget jättestort kök, så inget avancerat.
Har ni möjlighet så är grill och grilla hamburgare en toppen inkomst! Skära upp grönskar i skålar så får folk lägga på det de vill. Det finns ju även vegetariska alternativ att grilla. Har ni ingen möjlighet för grill men tillgång till frys så brukar typ Billys pan pizza gå fint att sälja för den som vill ha något mer matigt. Har ni tillgång till mycket frysutrymme så är nog glass en riktig hit om det fortsätter att vara så här varmt.
Hembakat fikabröd ger bästa förtjänsten, men även köpegrejer är bra, tänk på att det gärna får vara mjölkfritt och finnas glutenfria alternativ.
När det gäller mackor så är det nog lite olika vad som går bäst, jag som ofta har kiosk där det mest är äldre gubbar säljer som bäst när jag säljer ägg och ansjovismackor, köttbullar med rödbetssallad och ost och skinka. :D Mina fördomar säger att på hundtävlingar bör man titta på mer vegetariska alternativ och kanske till och med veganska. Det kan även vara bra att ha ett paket glutenfritt bröd i frysen, det brukar bli mycket uppskattat! Toast och korv är alltid uppskattat!
Litet lager av typ risifrutti kan göra folk väldigt lyckliga också. ;)
När det gäller godis så säljer jag oftast bäst av kexchoklad och godispåsar, ofta kan man köpa godispåsar för 2 för 10 kr på dollarstore och så säljer man dem för 10 kr styck. Godispåsarna brukar fungera även för de som är allergiska mot mjölk och gluten.
Det är även uppskattat om man har laktosfri mjölk till kaffe och te.

Mindre uppsats det här, men jag är kioskansvarig på min förening i en annan sport. Där satsar vi hårt på drickor med skruvkork till vissa tävlingar där de tävlande rör sig mer. :D
 
Jag älskar också toast.
Vad jag dock saknat på samtliga(!) tävlingar jag varit på är glutenfria alternativ. Allt ska visst vara med (vanligt) bröd till, eller så är det bullar och andra bakverk gjorda på vetemjöl. Hade det funnits glutenfritt och vegetariskt, då hade jag faktiskt kunnat handla något.
 
Vi kommer att ha nåt glutenfritt och nåt vegetariskt. Matiga mackor och enkla mackor. "vanligt sött" fika och nån godis. Men blir nog ingen grill, men kokt korv med bröd. Kan tänka mig att köpa in risifrutti och nån drickyoughurt. Till tävlingar på klubben har jag inga problem mwd handling/försäljning, men det är första gången med hundutställning.
 
Jag har aldrig med mig något på tävling/utställning, så de gånger det bara finns fikabröd så är det inte en bra dag för mig. Särskilt inte om det inte framgått i PMet att det bara finns typ kakor att köpa, för då hade jag ju tagit med mig något.
Jag gillar toast, behöver inte vara något avancerat, ost/skinka eller bara ost. Korv m bröd samt grillade hamburgare går också hem! Matigare mackor skulle jag bli superglad över!

I min umgängeskrets är det inte vanligt att ha med sig något själv utan antingen handlar man på plats eller käkar efteråt/i husbilen typ.
 
Beroende på hur mycket folk som beräknas komma, så är en enkel och bra grej att göra är någon form av matig pastasallad med med bröd och ev annat tillbehör och sälja som lunch. Håller man protein som ex kyckling vid sidan av som man får lägga till själv, så passar den till både vegetarianer och köttätare :). Funkar utmärkt att göra i ordning dagen innan också, så man minimerar arbetsinsatsen på själva tävlingsdagen.
 
Pizzaslice, pyttipanna, hotdog, nån kall matig paj.

Allt sött går också att göra i långpanna och sälja i små rutor.
 
Jag som är vegetarian jublar om det skulle finnas nåt veg.alternativ. Tycker oftast det är kött i precis allt...korv m bröd, hamburgare, ost- och skinkmackor osv.
 
Jag är köksansvarig på min BK och i maj har vi en INOFF hundutställning (150 anmälda) med lite försäljning. Vad vill ni kunna köpa på en inoff om det suger lite i magen? Jag tänkte fikabröd/kaffe/the/läsk/kexchoklad/smörgås. Mottager mer än gärna tips vad ni vill ha att köpa 👍 Finns inget jättestort kök, så inget avancerat.

Precis det du skriver plus Om ni har tillgång till smörgåsgrill är toast med ost/skinka jäkligt gott när man är ute och tävlar :)
 
Toast är det som säljer absolut bäst när vi har islandshästtävlingar, hamburgare är också populärt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp