I ett stall jag stod i så hade vi en kökssoffa och bord i stallgången. Vi hade stallfrukost på lördagar och hästarna stod inne, vilket var väldigt mysigt. Dels så var det en tajt gemenskap och dels så umgicks vi med hästarna.

Men känner inget behov av att ha ett separat fikarum. Ett bord och stolar räcker fint i sadelkammaren
 
Några stolar att sitta på, ev nåt litet bord och så vattenkokare, typ i sadelkammaren eller nån annan liten hörna. Eller en liten uteplats, funkar ju att sitta där även vintertid med rätt kläder/filt. Trevligt att fika efter en ridtur/pyssel med övriga i stallet. Dom flesta små stall jag varit i/besökt har nån form av liten fikahörna med vattenkokare, stolar, bord, micro. Man tar med eget te/kaffe, fikabröd.
 
Jag är ganska social (inte alla dagar 😅 men ändå) och vill gärna kunna sitta ner och ta en kaffe lr nått med andra i stallet om tillfälle ges, så därför tycker jag det kan vara kul att ha. Behöver inte vara så mycket men nån stol i en sadelkammare och en bänk ute i närheten av stallet + vattenkokare, snabbkaffe och tepåsar så man kan fixa nått och iof några koppar, folk kan ju gärna ha sina egna koppar, tycker ovan räcker långt för det sociala i ett stall oavsett storlek på anläggningen ☺️
 
Jag känner inte att jag måste ha ett fika rum men jag uppskattar att det finns. Micro och vattenkokare är vad jag vill ha samt sittplats. helst då stol och bord. Jag har behövt jobba från stallet mer än en gång för att få ihop arbete och veterinär/hovslager/behandlare. Jag har aldrig behövt använda kylskåp men jag tycker att det är trevligt att det finns.
 
Finns plats kan det vara mycket värt med en soffa - om man t.ex. behöver sova i stallet medan man vakar över kolikhäst, eller "bara" behöver vänta länge i stallet av någon anledning och då vill ha det bekvämt. Det beror ju dock på hur långt inackorderingarna har till stallet och hur de tar sig dit - folk som bor nära kanske hellre åker hem istället för att vänta kvar i sådana lägen.
 
Hade inte behövt ett separat fikarum, men hade gärna haft tillgång till micro, kylskåp (lyx med frys), vattenkokare och kanske kaffebryggare.
 
Fikarum och fikarum, har nog aldrig varit i ett stall där det finns ett sådant separat annat än på ridskola. Men tycker det är väldigt trevligt om det finns en matgrupp att sitta vid i (den helst uppvärmda) sadelkammaren, där man kan fika lite på vintern, värma sig en stund och titta på telefonen mellan stallsysslorna, vänta på någon och framförallt sitta och putsa utrustningen på vintern. Men hade det legat separat från sadelkammaren vet jag inte hur mycket jag faktiskt använt det.
 
Vi har fikarum i vårt privatstall, väldigt trevligt då vi gärna även fikar ibland 😄. Vi har bord, stolar, kökssoffa, porslin, mikrovågsugn, vattenkokare, kaffebryggare och kyl och frys. Väldigt bra tycker jag 😃. Dels bra att kunna ställa medicin kallt som behöver (som nämnts) och dels om jag tex åkt direkt till stallet efter jobbet tidigare så har jag ställt mellis där, ibland haft med lunch.

Även smidigt om jag slår ihop handling med stall så är det super att kunna lägga kyl och frysvaror där :).
 

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 972
Senast: Cambrie
·
Tjatter Då jag tänkte kolla på facebook så kom det direkt upp info från Meta. "Välj om du accepterar att vi använder din info till annonser...
Svar
2
· Visningar
207
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Läste och samlade på böckerna från Johanna Campbell kallad fullblodsserien när jag var liten. Är sugen på att få tag i böckerna igen...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp