Fila ner tand själv?

Con

Trådstartare
Jag har en visdomstand som plågat mig hela dagen, den har en vass kant som irriterar insidan av kinden.
Tror ni att det är klokt att fila lite på den vassa udden (snackar om ett par, tre drag alltså) med en nagelfil i stål eller kommer hemska saker att hända med tanden om jag gör det?

Tacksam för hjälp!
 
Jag har en visdomstand som plågat mig hela dagen, den har en vass kant som irriterar insidan av kinden.
Tror ni att det är klokt att fila lite på den vassa udden (snackar om ett par, tre drag alltså) med en nagelfil i stål eller kommer hemska saker att hända med tanden om jag gör det?

Tacksam för hjälp!

Tror inte det är en god idé. Tror det kommer leda till oliiiidliga ilningar i tänderna :yuck: Jag hade avvaktat och ringt tandläkaren på måndag
 
När jag hade det problemet så slutade det med akuttid hos tandläkaren och han drog ut den på en gång.

Tycker du ska överväga det istället för att fila :crazy: Var skönt att bli av med skiten som orsakade sår i kinden!
 
Fila på du. Jag använde en nagelfil i "papp" som är mjukare än en i stål.
Men boka även tid hos en tandläkare då du troligen har ett hål där det har lossnar en bit vilket gör att det blir vasst.
 
När jag hade problem av visdomstand i underkäken drog tandläkaren ut visdomstanden i överkäken

Tydligen så kom problemet av att de klämdes och de blev jättebra på en gång.
 
Kom på en sak till, sambon hade en vass kant å de visade sig att tanden hade spruckit! Tandläkaren plockade ut den i 3 delar.

Så jag tycker du ska ringa tandläkaren istället för å pyssla själv.
 
Jag hade absolut inte filat själv. Du vet inte hur mycket emalj du har att spela på. Lyckas du fila ner till dentinet så får du rejäl tandvärk. Visdomständer är ofta av mycket dålig kvalitet så där finns sällan så mycket emalj.

Jag hade gått till tandläkaren. Man ska inte pilla med tänder själv om man inte är förtjust i att det händer grejor och älskar att betala. ;)
 
Jag har filat en gång på en tand som gått sönder och blivit vass men den skulle ändå dras ut ca 10 dagar senare så spelade inte så stor roll om den blivit skadad av filen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 682
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Pga medicinering så är min hud jättefet. Vi snackar så pass att jag 6 timmar efter tvätt har ett lager med fett i hela ansiktet att jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 397
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 527
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp