Filma i HD.

karindk60

Trådstartare
Jag har köpt nytt kamera som kan film i HD och HS.
Jag provade att film i HD, men jag kan inte spara dessa på datoren!
Hur gör jag?
Jag tänker prova med HS och hoppas det går bättre.
Det står inget om det i manualen.:confused:
Jag tänkte laga filmar och lägga på youtube och facebook, men det är vist inte så enkelt som jag trodde.:crazy:

Sv: Filma i HD.

Nu har jag lyckas lägga in film på datoren, men ser den tyvärr i slowmotion.
Ljudet hör jag normalt.
Vad kan mitt problem vara?

Det krävs ganska mycket av en dator för att den ska orka spela upp HD, förmodligen behöver du en kraftfullare processor och större ramminne.
Jag har precis samma problem som du... jag får ladda upp filmen som den är på YouTube och där välja ett mer lågupplöst format för att kunna se den, eller så redigerar jag den och byter format i Sony Vegas Pro 9 som jag har på datorn.

Tack för svaret. Jag kan se alla andra HD filmar på datoren, kan det då fortfarande ha med det att göra?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 392
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom... 5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 440
Senast: Trott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 102
Senast: Calmiche
·
Hästvård *långa funderingar* Jag har hamnat i funderingar när det gäller skor och barfota. Jag är varken i ena eller andra läget, personligen...
Svar
17
· Visningar
3 194
Senast: muslidag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V