Filmjölkssustitut?

Modig_Korn

Trådstartare
Jag tycker att filmjölk är det bästa man kan ha som frukost och fick en jättegod müssli i födelsedagspresent. Men jag har svårt att äta filmjölk, det är förmodligen syran i det som ställer till problem eftersom jag inte heller klarar laktosfri filmjölk och vanlig mjölk går hur bra som helst. Yogurt ger samma effekt som filmjölk så det fungerar inte. Har provat Soygurt och det verkar fungera hittills, men det är ju smaksatt och sött. Finns det något annat? (som inte kostar skjortan).
 
Kvarg! Kvarg+müsli är sjukt gott. Sötad kvarg that is :p

Edit: Inser att det skulle ersätta fil men whatever, kvarg är gott :p
 
Frågan är om kvarg inte har den där syrligheten som inte fungerar? Symptomen verkligen suger att drabbas av.
 
Har du något Ica Maxi i närheten? De har massor av olika sorter och alla sorterna står inte i samma kyldisk. Vissa står t o m på vanlig hylla utan kylning. Så titta runt i andra gångar intill kyldisken med vanlig mjölk o liknande.
 
Du skulle kunna testa havremust. Finns på samma ställe i butik som havregryn. Man blandar havremjölet med mjölk och kokar upp. Sen kan man dricka/äta det varmt eller kylt, med eller utan müsli.
 
Soygurt finns även som naturell. Kanske det skulle fungera?

Lägger till: Alpro har två naturella, det är den UTAN skruvkork som är osötad.

Alpro+Natural+Zero+Sugar+S_FIN+vs2_316x618.png
 
Kokosgrädde föreslår jag som substitut. Vill man ha den sötare föreslår jag inköp av Steviadroppar i valfri smak att gotta till det extra med.
 
Jag tycker att filmjölk är det bästa man kan ha som frukost och fick en jättegod müssli i födelsedagspresent. Men jag har svårt att äta filmjölk, det är förmodligen syran i det som ställer till problem eftersom jag inte heller klarar laktosfri filmjölk och vanlig mjölk går hur bra som helst. Yogurt ger samma effekt som filmjölk så det fungerar inte. Har provat Soygurt och det verkar fungera hittills, men det är ju smaksatt och sött. Finns det något annat? (som inte kostar skjortan).

Havregurt finns ju också :) både naturell och smaksatt! Tycker den smakar helt okej (saknar dock vanlig yoghurt och fil som fan :D )
 
Jag gillar varken vanlig mjölk eller fil men en del varianter av yoghurt går bra. Jag varierar med sockerfri blåbärs- eller nyponsoppa till müsli. Jättegott som Tina säger.:d
 
Har ett paket havregurt hemma nu... Soygurten slår den med hästlängder, havregurten känns som kräm som smakar vattnigt :p har ändå jordgubbssmak på det. Min goda müssli är slut så får se vad jag fasnar för, mjölk med cornflakes är ju rättså aptitligt (även om man inte blir jättemätt på det). Konstigt nog smakar oatley's jordgubbsglass precis som vilken jordgubbsglass som helst.
 
Helt ot
Varje gång jag läser den här rubriken läser jag
filmjölksINSTITUT
och varje gång undrar jag vad man nu hittat på innan jag inser vad det egentligen står.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 062
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 574
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp