Bukefalos 28 år!

Filter frågor

T

Tarzzan

Har inget filter till mina objektiv än*skäms*
Och snart skall vi ut på fiske semester och tar kameran med oss.
Vilket filter bör jag införskaffa först?
Uv-filter eller cirkulärt polarisations filter??
Vi kommer att fota mycket landskap och vatten.
Att köpa båda filtrerna(4 sammanlagt) blir rätt dyrt:crazy:

Så ni som kan sådant hur hade ni gjort?
 
Sv: Filter frågor

Jag hade köpt uv-filter.. det tar bara bort lite ultavioletta stålar (och det blir det väl lite extra vid vattnet och så?).. Så det blir inte så stor skillnad på bilderna, men skyddar bra :).
 
Sv: Filter frågor

Är visico mc filter bra?
Det är typ dom jag har råd med nu:crazy:
 
Sv: Filter frågor

Jag skulle ha satsat på polfiltret, det har ju iaf ngn funktion utöver att skydda objektivet. Mitt uv-filter ser jag mest som bortkastade pengar, men polfiltret är alltid med i kameraväskan.
Skall du på fiskesemester är det väldigt användbart dessutom, blir lite roligare när man själv kan styra hur mycket vattenblänk som ska synas i bilderna.
 
Sv: Filter frågor

funderar på att köpa ett polfilter också.
Men kan inte bestämma mig för vilket objektiv.Har 18-55 och 70-300.
Det är svårt att få tag på polfilter till 67mm som inte ruinerar en:crazy:
 
Sv: Filter frågor

Polfilter är dyrt, så enkelt är det.

Kom ihåg att SAMTLIGA filter av sämre kvalité försämrar skärpa, färgåtergivning, kontrast osv. Ett dåligt filter är en dålig investering, det är rent av slöseri med pengar, bättre att spara ett par hundringar extra och köpa filter av bra kvalité.
 

Liknande trådar

Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 155
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett bete jag hyr, jag står själv för gödning och betesputs (ca 2 ha). Tidigare i sommar sökte jag sällskap till min häst då...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 643
Senast: Görel
·
IT & mobiler Jag har två kameror: en systemkamera Nikon D60 (som jag oftast använder ett Tamron-objektiv med brännvidd 18-200 på) och en...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp