Fina skärp till ridbyxorna

cactuspower

Trådstartare
Något som vet var man får tag på några finare skärp till ridbyxorna?
Vill ha ett snygg i läder. Vilka märken etc. har? :confused: Vart hittar man dom?

Sv: Fina skärp till ridbyxorna

Om du ska ner till falsterbo så fanns det ett par italienare som hade fina skärp i många olika nyanser, både släta och olika med hästmotiv, med bl.a bett och nitar a'la pannband eller dekorsömmar.

Annars har Herve Godignon skärp om du vill ha ett 'hästmärke'

Vilka priser (ca) har italienaren?

Inte så farliga! 200 kr och uppåt om jag minns rätt. Det var två år sedan jag var där så jag vet inte om han ställer ut i år också. Då fanns han borta vid den lilla läktaren

Ok, det var ju inte så farligt.. Får kolla om jag hittar honom..

Ska tyvärr inte ner till Falsterbo något :cry: .

Spelar väll eg. inte så stor roll om det är "hästmärkesskärp" eller vad man ska säga. Bara det är snyggt, och passar till ridbyxorna. :) .

Har sett att det finns ett Herve Godignon skärp på Equinet, men efter och ha hört "både bu och bä" om sidan , vet i tusan om jag vågar mig på och beställa därifrån. Men återförsäljare av Equality Line´s produkter borde väll kunna plocka hem HG skärp, väll?

HG Skärp
1437.jpg

Dock kostar det ju en aning mer en vad jag hade tänkt mig, men det kanske får vara värt det. Behöver ju inte ha mer en ett skärp heller och de borde ju hålla bra också.. Men du har inte någon koll på vad de på falsterbo brukar kosta på ett ungefär? Du minns inte vad utställaren heter heller?

Ni hann visst före ... ;)
Kanske kan be skicka med lite pengar och be någon köpa ett skärp till mig annars. :)

HGs sortiment brukar ta tid att få hem vilken återförsäljare du än tar... Störst chans att dom har hemma är nog Skara, men inte skärpet för jag frågade i Strömsholm... Tror inte någon har det hemma... Equinet är nog billigast...

Oki då vet jag.. HG´s ser ju i alla fall himla fina ut i af, men träligt om man får vänta så länge + att de är lite i dyraste laget tycker jag.

Finns det flera som har? Vet att jag såg ett Pikeur på Granngården, men det var väldigt länge sen.. ?

Jag har ett hyfsat fint från Pikeur. Men skärp i ridbyxor är ju gräsligt så jag använder det inte :p

Dom var visserligen snygga, men tycker dom ser lite "mycket" ut, dvs. lite för pråligt ut för en dressyrryttare ;) .

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 394
Senast: Silje
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 002
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka