Finaste fälttävlanshästen

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Nyrelski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 115
  • Visningar Visningar 10 787
Sv: Finaste fälttävlanshästen

Vilken är nu den lilla grå då? :) Har du någon Eischa bebis? Ska hon betäckas i år, & med vem om man får fråga..? :D

Samba Nova heter hon :love: (min uppf).

Eischa är inte dräktig men ska betäckas, det blir nog Hip Hop ganska säkert. Ska bolla det lite med A för att höra hennes synpunkter bara först.

Ja, han har verkligen växt till sig nu, fått riktigt fin hals/nacke och börjat jobba i en bättre form. Han har blivit lite lättare i kroppen också, han var grövre när han var yngre. Jag tycker som sagt att det är en jättefin häst, som precis som de flesta andra har vissa sämre och vissa bättre sidor. Jag tror han går långt, han har absolut rätt huvud för det! :smirk:

Vad är det för stam på den lilla grå?

Hiphop tycker jag verkar fin, är den efter Feliciano? (dålig koll.. :smirk: ) Har nog aldrig sett den, men Feliciano är ju :love: .

Japp den är efter Feliciano. Jag tror Erika Lickhammer red/rider den?

Hip Hop är e Feliciano - Electro med ett fantastiskt möderne. Han är bara 6 år men har gått kanon i unghästklasserna (VM osv). Erika Lickhammer rider den, ja. Tror han passar utmärkt på Eischa!

Den grå är e Aer (Aerline H) - xx.

Till Fio:
De hästar jag tänkte på är INTE mina egna. Men tack ändå, fint att det finns en polis här som håller ordning...

Jag står fast vid Ringwood Cockatoo som näst finast. Och jo. Det räknas visst.

jo vi talar definitift om samma häst. man måste väll få ha en åsikt? och JAG tycker inte att det är någon "fälttävlans" häst.

Men den som lever får väll se hur det går i framtiden...... :devil:

VARFÖR är det ingen fättävlanshäst? Vad är det för fel på typen? Att säga att han inte har tillräckligt bra gång räcker inte, jag har sett många betydligt sämre...på hög nivå.

Om du bara hade skrivit att jag tycker si eller så, så visst...men "hon som har han ska föreställa "proffs" och på allvar satsar på han!" (det heter honom btw..)
Eh, ja, hon är proffs..?! :confused:

"Snacka om att inte ha något öga för en bra häst!!!!!!"
Åsikt eller påhopp...?

Men som sagt, den som lever får se...
Den utvecklingen jag har sett honom göra de senaste 2 åren lär ju inte göra mig besviken iaf.

En annan ganska intressant fråga i sammanhanget, hur många gånger har du sett honom gå..? Har du sett honom i alla moment?

jag har sett honom flera gånger i alla moment!

jo men det är ju det jag menar...hon är ett proffs och tycker antagligen att den är mega bra, men JAG förstår inte det eftersom han inte ser ut som någon annan fälttävlanshäst...Strävar man efter en sån häst i fälttävlan tycker du?

Jag tycker att typen är för grov! Och eftersom JAG tycker han har för dåligt steg så kommer det bli svårt med tiden i terrängen. och vad jag har sett på hans resultt så har han inte varit inom tiden någon gång nästan....

Klart hon tycker den är bra, men är det jag som tycker den är JÄTTEFIN. Hon funderar nog inte så mycket på det, räcker han så gör han, det lär ju märkas inom de närmsta åren.

Vad i helskotta (ursäkta) spelar det för roll hur en "fälttävlanshäst" ser ut?? Den här diskussionen har ju varit uppe sååå många gånger förr *kräk*, det spelar ju uppenbarligen mindre roll hur de ser ut idag. Titta bara på skillnaden mellan Stand by me som är av lite tyngre typ, Karuso som är riktigt liten och Rabbisch (en annan av As hästar som gått ***) som är stor som ett hus (180) men smidig som en katt. De två första får väl ändå kallas för yttersta världselit, de skulle inte klara av att vara på den nivån egentligen eller vad? Självklart gör ryttaren sitt till, men helt kört kan det ju inte vara pga typen..!!

"eftersom han inte ser ut som någon annan fälttävlanshäst"
Och? Han är skäck.. :devil: (jag var faktiskt tvungen) Men varför ska han se ut som någon annan? Alla ser ju ändå olika ut.

Tidsfel kan även komma av att man inte tycker att det är värt att flårida om man ändå inte ligger topp tio, utan när hästen är i den åldern handlar det fortfarande till största del om UTBILDNING...som är rätt viktigt om de ska hålla...har jag hört. :devil:

Du tycker vad du vill, jag vet vad jag tycker och TROR om den här hästen...men det är mina åsikter, ingen annans.

Jag förstår dessutom inte riktigt vad du är ute efter, menar du att hon ska lägga ner honom? Varför ska man sluta tävla en häst som går 1.30 hoppning och går som en klocka i terrängen, och dessutom tycker det är sanslöst roligt att springa fort i skogen, bara för att han har en gång som ÄNNU inte räcker till riktigt..? Jag hänger inte med i ditt typ-resonemang..

Ditt resonemang på grovhet faller typ alla de bästa irländska hästarna i ett navs.

:eek:

Däribland min :mad:

Och Monaghan som jag kan säga hela världseliten bara ville ha :angel: Och han var ju inte speciellt liten direkt varken på höjden eller bredden.

Lafayette var inte heller den smäckraste liksom Stand By me

Ganska dumt och okunnigt skrivet om ft hästar :crazy: Tycker jag.

Dessutom så tycker jag att det är ganska så förnuftigt att inte rida innom tiden med en så pass ung häst :D

Senast ändrad:

rodie skrev:
JAG förstår inte det eftersom han inte ser ut som någon annan fälttävlanshäst...

men man behöver inte se ut på ett visst sätt för att vara bra på ngt,se på om vi tar människor t.ex stefan holm är ju inte så lång det innebär inte att han inte är bra på att hoppa höjdhopp,om denna hästen nu inte är så vacker eller grov enligt ditt tycke utseendemässig vad sjutton spelar de för roll om den har kapacitet? ingen ser likadan ut och man ska inte döma hunden (hästen) efter håren....

Gebsona skrev:
Till Fio:
De hästar jag tänkte på är INTE mina egna. Men tack ändå, fint att det finns en polis här som håller ordning...

Jag står fast vid Ringwood Cockatoo som näst finast. Och jo. Det räknas visst.

Nej jag vet, du tänkte på Lindas :p

aicha skrev:
En annan ganska intressant fråga i sammanhanget, hur många gånger har du sett honom gå..? Har du sett honom i alla moment?

Äsch hetsa inte upp dig över det, du minns väl mitt och Gebsonas tjabbel om Stand by me. Jag tycker inte han ser ut som en ft häst trots sina vinster, jag tycker han är för tung och klumpig för MIN smak. Han är en jättefin häst iallafall men jag skulle inte kalla honom den ultimata ft hästen så som jag tex tycker Maja är och Kolumbia men det är ju det som är så roligt med ft att dom kommer i så olika skepnader och kan ju vara fantastiska iallafall.

Liknande trådar

Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild. Detta...
Svar
1
· Visningar
316
Senast: cili
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 801
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 559
Senast: LiviaFilippa
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 893
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka