Fingerfärg-3 års gräns??

Mirre

Trådstartare
Hörde från en bekant att den giftfri och helt ofarlig att stoppa i munnen.
Personen tyckte då att vi skulle skaffa det åt Isak. Känns dock som att han är lite för liten för sådant än (snart 14 mån). Inte kan det väl vara bra att stoppa i munnen?

Sv: Fingerfärg-3 års gräns??

Tycker du ska gå efter din magkänsla. Känns det dåligt, så köp det inte. Det hade jag inte gjort om det kännts dåligt för mig.

Stod det 3-årsgräns på det så finns det väl en anledning?

Har inte kollat efter något sådär men gissar på att det kan tänkas vara det.

Isak skulle säkert tycka det var jättekul men som alla 1 åringar så stoppar han allt i munnen och det är ju mindre nyttigt kanske

Njae, färg i munnen är väl inte det bästa kanske. Men om det inte är giftigt så vet jag inte faktiskt. Kan få dålig mage kanske?

Men avvakta om det känns osäkert:)

Jo gör så.
Även om han inte skulle få ha det själv så känns det ändå smartast att vänta

Blanda fil och karamellfärg, sätt ungen i badkaret och låt honom kladda på :-)

Smart!
Det ska jag göra.
Vårat badkar är försvisso inte inkopplat än så får ändå ta honom till duschen men det var en himla bra ide.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: tomte
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 871
Senast: Kilauea
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 310
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 041
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka