B
bianca99_99
Min medryttarhäst fick i våras små "pluppar" på båda sidor där sadelgjorden sitter. Red då med en neopren sadelgjord från hööks, sen belv hon skavd av den när hon tappat all vinterpäls. Satte då på ett fårskinnsludd. Skavet ville inte försvinna och inte "plupparna" heller. Så hela sommaren red va barbacka, ni anar inte vilken supersits jag har nu 
Har även baddat varje dag på plupparna med asolsprit, det har blivit lite bättre. Jag har provat att klämma lite lätt på plupparna och det har kommit ut ngt ur dem, som finnar typ.
En gång fick jag varet/gucket i ansiktet när jag klämde
det var inte trevligt.
Nu verkar det som om de håller på att försvinna, men har börjat sätta på sadel igen, använder ludd, smörjer med vaselin innan ritt och baddar med asol efter ritt. Tänk om de kommer tillbaka?
Är det någon här som varit med om samma sak? Vad är det? Hårsäcksinflamation? Gör vi rätt?
Tacksam för svar!
Ha det bäst! B
Har även baddat varje dag på plupparna med asolsprit, det har blivit lite bättre. Jag har provat att klämma lite lätt på plupparna och det har kommit ut ngt ur dem, som finnar typ.
En gång fick jag varet/gucket i ansiktet när jag klämde
Nu verkar det som om de håller på att försvinna, men har börjat sätta på sadel igen, använder ludd, smörjer med vaselin innan ritt och baddar med asol efter ritt. Tänk om de kommer tillbaka?
Är det någon här som varit med om samma sak? Vad är det? Hårsäcksinflamation? Gör vi rätt?
Tacksam för svar!
Ha det bäst! B