Finns det grephuvud (stallgrep) i aluminium?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anneb
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 5 088
A

anneb

Jag har ett stort problem och det är att våra stallgrepar tappar "tänder" pga ovarsam hantering av hyresgäster. Så jag funderar om någon här har en aning om det finns någon variant i aluminium?

:confused:

Sv: Finns det grephuvud (stallgrep) i aluminium?

Vi har någon variant av grep med metall"tänder" i stallet.
De är dock riktigt otäcka att använda, mycket mer raka i "tänderna" vilket gör att de är superjobbiga att använda.

Aluminium skulle nog inte hålla så bra, däremot har vi stallgrepar i metall. Med "täta" smala pinnar, precis som plastgreparna.
Är lite tunga, men jag förstår stallägaren, de går ju sönder. Vissa har köpt egna i plast, kan ju också vara ett alternativ.

Aubiosegreparna brukar hålla bättre men det är också dyrare än de andra.

Är nog samma variant som vi har.
Även många här som har köpt egna plastgrepar pga att de är så jobbiga.

Enkelt. Var och en får köpa egna grepar. Så har vi alltid haft det! Eller så får alla lägga pengar när en grep gått sönder. Jag har alltid haft med mig egen grep. Just för att vissa har tyngre grepar.

Så här var det i ett stall där vi flyttade in.
Stallägaren köpte grep på grep som hyresgästerna hade sönder (mockade hage med) så tillslut köpte stallägaren metallgrepar (precis som någon skrivit så är de bökigare att mocka med an de i plast pga utformningen) och då köpte hyresgästerna sina egna grepar (och de går minsann inte sönder!)
Metallgreparna finns kvar, och används vid mockning av hage.

Mitt tips till dig: Låt hyresgästerna hålla med egna grepar, eller så för tusan till att bli ersatt för de som de har sönder!

att grepar går sönder hör till, de används varje dag..

däremot om någon uppriktigt är ovarsam så är det en annan sak.. jag skulle aldrig betala för en grep som gick sönder vid vanlig hantering/mockning.. det anser jag ingår i stallägarens kostnadsportiolie, isf så får denne anpassa stallhyran så det täcker sådana kostnader.

Det kan jag hålla med om. Men samtidigt är det ju ett "mysterium" att ens egen grep kan hålla i evighet, men när stallägaren står för grepar så har de en förmåga att gå sönder titt som tätt.

det är väl sånna kostnader som måste vara inräknade i kallhyran.
man behöver ju inte köpa allt nytt, utan bara byta den nedre plast grepen. sånna kostar ca 50kr.

Kolla Globus grepar, de har en ny modell som är mycket svår, omöjlig, att ha sönder.

Vi har haft mkt problem med grepar som gått sönder (30 inackorderingar) o nu har vi bytt till globus nya grepar o än sålänge har dom hållt! vi köpte bara två till att börja med för o se om dom verkligen höll, dvs tredubbla ansträngningen på dom två som fanns än dom vanliga. Dom har mockat i genomsnitt 15 boxar/dag i 3 månader nu. Det höll inte dom gamla hederliga för.

Är det de grepar som är lite skålade i ABS-plast?

Jag håller med Elektron. Aubiosegreparna är jättebra. I ett stall med 44 inackorderingar har vi sällan problem med grepar som går sönder. De ligger visserligen i den högre prisklassen men man får vad man betalar för.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Malva1978
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Blandraser och renraser
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka